Connect with us
Reklama

Materiały partnerów

Moda w zgodzie z naturą

Opublikowane

on

Czy możemy wyglądać modnie i jednocześnie ograniczyć negatywny wpływ mody na środowisko? Kampania „Noś ubrania dłużej wodę zostaw naturze” – udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych. Wystarczą drobne zmiany, abyśmy odkryły swój styl i sposób na modę w zgodzie z naturą.

Dużą rolę w temacie troski o planetę odgrywają codzienne, zwykłe wybory dotyczące zakupów ubrań, ich pielęgnacji czy wreszcie „długości ich życia”. Okazuje się bowiem, że niewiele z nas zdaje sobie sprawę ile wody kryją w sobie ubrania, które zalegają w naszych szafach. Wystarczy sięgnąć do kalkulatora śladu wodnego www.vanish.pl/nosubraniadluzej, aby przekonać się, że do produkcji 1 t-shirtu potrzeba ok. 2 500 litrów, a para jeansów to już znacznie ok. 6 727 litrów. Jest zatem oczywiste, że w każdej szafie kryją się tysiące litrów wody, której nie dostrzegamy oddając się szaleństwu zakupów.

Możemy to zmienić. Dokonując odpowiedzialnych wyborów jesteśmy w stanie znacznie ograniczyć wykorzystanie surowców naturalnych, zmniejszyć ślad węglowy i wodny, a także zniwelować ilość śmieci. A to ogromny krok w kierunku dbania o naszą planetę.

Biorąc pod uwagę cykl życia odzieży warto podkreślić, że ubrania najwięcej czasu spędzają w naszych rękach i to od nas zależy jak długo nam posłużą. Kluczem do sukcesu w tym wypadku jest czytanie metek i stosowanie się do zwartych na nich instrukcji oraz wybór odpowiednich, delikatnych, ale i skutecznych detergentów takich jak np. Vanish Oxi Action, który usuwa nawet najbardziej uporczywe plamy z trawy czy kawy i chroni kolory, a także zwalcza nieprzyjemny zapach. I co najważniejsze idealnie sprawdza się nawet w niskich temperaturach, a jego formuła nie zawiera chloru, więc może być stosowany nawet w przypadku bardzo delikatnych tkanin.

Wato też podkreślić, że w każdej szafie kryją się ubrania „do wydania” – za małe, za duże, takie, w których nie czujemy się dobrze. Część z ubrań wystarczy przerobić i spasować do naszej figury, inne można oddać lub sprzedać, tworząc tym samym obieg zamknięty życia ubrań, w którym każda rzecz jest optymalnie wykorzystana.

Beata Butwicka, prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia – partnera merytorycznego kampanii „Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze”, namawia do wprowadzenia do codziennego życia jednego lub dwóch prostych ekonawyków, które w sposób znaczący wpłyną na środowisko naturalne a nie przeszkodzą cieszyć się modą.

  • Zakupy nowej garderoby róbmy zawsze po dokładnym audycie naszej szafy. Jak podają eksperci, około 30% ubrań, jakie znajdują się w naszych szafach, nie zostało użytych ani razu w ciągu ostatniego roku, to oznacza, że nie wszystko co kupujemy, jest nam po prostu niezbędne.
  • Kupujmy z rozwagą, rzeczy dobrej jakości i dbajmy o nie. Bowiem kiedy staną się nam niepotrzebne, a nadal będą w dobrym stanie, możemy dać im drugie życie. Ot, chociażby wspomagając organizacje charytatywne zajmujące się tym obszarem. Uczmy się tym samym nie wyrzucać naszych ubrań do zmieszanych odpadów (według badaczy ponad połowa zużytej garderoby tam trafia) lub co gorsza do natury (co potwierdza się niestety podczas naszych Akcji Sprzątanie świata-Polska). Zgodnie z dyrektywą w sprawie odpadów zatwierdzoną przez Parlament Europejski od 2025, państwa Unii będą zobowiązane do oddzielnego zbierania odpadów tekstylnych. Przyda nam się już dzisiaj zadbać o ten ekologiczny nawyk.

Źródło informacji: Biuro prasowe Vanish

Materiały partnerów

Przełom w polskim recyklingu

Opublikowane

on

Firmy Tetra Pak i Stora Enso poinformowały dziś o znaczącej inwestycji na polskim rynku. Zainwestują łącznie 29,1 miliona EUR w kompletne rozwiązanie, które potroi możliwości recyklingu kartonów po płynnej żywności w kraju z 25000 do 75000 ton.

Rocznie w Polsce ponad 20000 ton zużytych kartonów po płynnej żywości jest zbieranych i poddawanych recyklingowi. Stanowi to blisko 40% wolumenu opakowań tego typu sprzedawanych w kraju. Nowa linia pozwoli na pełen recykling całego wolumenu kartonów po płynnej żywności w Polsce oraz przetwarzanie opakowań z krajów sąsiednich.

Linia do rozwłókniania w zakładzie Stora Enso w Ostrołęce oraz linia do recyklingu polimerów i aluminium, która zostanie zbudowana w pobliżu, zapewnią efektywny i oddzielny odzysk wszystkich komponentów kartonów po płynnej żywności w Polsce. Odzyskane włókna zostaną zintegrowane z tekturą z recyklingu Stora Enso. Oddzielone polimery i aluminium otrzymają nowe życie wchodząc w skład produktów takich jak m.in. plastikowe skrzynki i folie.

Kartony po żywności płynnej nadają się do pełnego recyklingu na dużą skalę. Tą inwestycją Tetra Pak podkreśla swoje zaangażowanie w rozbudowę infrastruktury recyklingu w Polsce. Jednak takie działania mają sens tylko wtedy, gdy istnieje dobrze funkcjonujący system zbierania odpadów. Posiadanie odrębnych celów w zakresie recyklingu kartonów po żywności płynnej zwiększy zbiórkę, zapewni materiały dobrej jakości oraz zmniejszy ilość odpadów na składowiskach i w spalarniach. Do wdrożenia obowiązkowych celów recyklingu potrzebne jest wsparcie rządu. Pozwoli to działać temu rozwiązaniu z pełną wydajnością.

Źródło informacji: Tetra Pak

Czytaj dalej

Materiały partnerów

PKO BP sprzedało już ćwierć miliona ubezpieczeń komunikacyjnych

Opublikowane

on

Klienci PKO Banku Polskiego kupili już ponad 250 tys. pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych. Mogli wybierać najkorzystniejszą dla siebie opcję OC, Auto Casco, NNW oraz Assistance z oferty kilku firm ubezpieczeniowych.

„Ogromnie cieszy nas przekroczenie progu ćwierć miliona sprzedanych pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych. W środowisku niskich stóp procentowych banki starają się budować potencjał do zwiększania dochodów pozaodsetkowych” – mówi Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes zarządu PKO BP.

Jego zdaniem bank zmierza w kierunku budowy modelu, gdzie będzie hurtownią sprzedaży ubezpieczeń – zarówno tych powiązanych z produktami finansowymi, jak i samodzielnych polis związanych ze zdrowiem, życiem i majątkiem, również komunikacyjnych.

We współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi Benefia, InterRisk, Link4, Proama i Uniqa oraz PKO Ubezpieczenia bank oferuje polisy OC z Zieloną Kartą, AC, NNW i Assistance.

Ubezpieczenia OC, AC, NNW i Zielona Karta mają taki sam zakres, niezależnie od towarzystwa, przy czym AC i NNW oraz Assistance oferowane są w trzech wariantach. Oferta PKO Banku Polskiego jest elastyczna. Klienci mogą kupować osobno pojedyncze polisy OC, AC lub całe pakiety ubezpieczeń.

PKO BP sprzedaje ubezpieczenia pojazdów przy wykorzystaniu porównywarki produktów działającej w trybie online. Pozwala ona na przejrzyste zestawienie ofert i wybór przez klienta najkorzystniejszej. Istnieje też możliwość kupienia pakietu, którego polisy OC, AC mogą pochodzić od różnych ubezpieczycieli. Za całość można wygodnie zapłacić jednym przelewem.

Spośród klientów kupujących ubezpieczenia komunikacyjne w PKO BP trzy czwarte to mężczyźni. Nabywcy najchętniej korzystają z kanałów stacjonarnych – większość z 250 tys. pakietów została sprzedana właśnie w oddziałach i agencjach banku. Jednak klienci PKO BP coraz chętniej korzystają z usług online i sukcesywnie zwiększają zakres przeprowadzanych w ten sposób transakcji, w tym kalkulacji i zakupu ubezpieczeń.

Zakup polisy w aplikacji IKO lub serwisie transakcyjnym iPKO jest bardzo prosty. W zakładce „Ubezpieczenia” wybieramy odpowiednią dla siebie opcję i wpisujemy dane. Podajemy numer rejestracyjny samochodu, podstawowe informacje na temat pojazdu, jego właściciela oraz zakres potrzebnego ubezpieczenia.

Na tej podstawie system wylicza koszt wybranych ubezpieczeń i przedstawia oferty z zaznaczeniem tej najbardziej korzystnej cenowo. Po zatwierdzeniu zakupu narzędziem autoryzacyjnym, stosowne dokumenty są dostępne w iPKO/IKO oraz przesyłane na adres e-mail klienta. Proces sprzedaży jest tak przygotowany, aby sprostać wymaganiom osób, które mają różne oczekiwania do zakresu, sumy ubezpieczenia i sposobu likwidacji ewentualnych szkód oraz kosztów ubezpieczenia. Możliwy jest zakup ubezpieczenia nawet z 6-miesięcznym wyprzedzeniem.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Czytaj dalej

Materiały partnerów

Serwis Zdrowie PAP: Cykl webcastów dotyczących diagnostyki i leczenia zatorowo-zakrzepowego

Opublikowane

on

Serwis Zdrowie Polskiej Agencji Prasowej zaprasza na cykl trzech webcastów, podczas których zaproszeni eksperci przybliżą najważniejsze kwestie związane z powstawaniem zakrzepów i zatorów, zarówno w kontekście powikłań po przebytej chorobie COVID-19, jak i w innych jednostkach chorobowych.

Pandemia COVID-19 spowodowała, że do powszechnej świadomości przedostała się problematyka zakrzepów i zatorów jako jednych z kluczowych powikłań po przebyciu zakażenia wirusem SARS-CoV-2. Zakrzepica to jednak szerszy problem i stanowi duże wyzwanie dla zdrowia publicznego. Na samą żylną chorobę zakrzepowo-zatorową (ŻChZZ) rocznie zapadają nawet 2 osoby na 1000, a innych rodzajów poważnych stanów chorobowych, w których powstają zakrzepy jest o wiele więcej.

Zaproszeni goście, wśród których będą wybitni lekarze zajmujący się na co dzień tematyką zakrzepów, opowiedzą w jaki sposób można przeciwdziałać tego typu problemom i jakie objawy mogą wskazywać na zagrożenie zdrowia i życia.

Pierwszy webcast odbędzie się 19 lipca, w poniedziałek o godz. 11.00. Rozmówcą redaktor prowadzącej Serwis Zdrowie PAP Justyny Wojteczek będzie prof. Piotr Pruszczyk, specjalista chorób wewnętrznych, kardiologii i hipertensjologii, prorektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Spotkania będą transmitowane live na http://zdrowie.pap.pl.

Zarejestrowane na spotkanie osoby będą mogły zadawać pytania w formie pisemnej. Pytania można również przesyłać już teraz na adres zdrowie@pap.pl.

Cykl spotkań jest realizowany we współpracy z partnerem merytorycznym, firmą Pfizer.

Źródło informacji: Serwis Zdrowie

Czytaj dalej

Polub nas na FB

Advertisement

Popularne