Connect with us
Reklama

Kraj/Świat

EURO 2020. Dramat duńskiego piłkarza w meczu Dania – Finlandia (aktualizacja)

Opublikowane

on

W czasie dzisiejszego meczu na Euro 2020 duński piłkarz Christian Eriksen stracił przytomność. Został zniesiony z boiska na noszach w asyście ratowników medycznych. Piłkarz był reanimowany. 

Duńska telewizja podała informację, że Eriksen żyje, ale miał zawał serca.

Mecz Dania – Finlandia został przerwany. Czekamy na informacje o jego stanie zdrowia.

Aktualizacja

Christian Eriksen stracił przytomność w 43. minucie meczu Dania – Finlandia, rozgrywanego na stadionie Parken w Kopenhadze. Piłkarz upadł na murawę. Na miejscu szybko pojawiły się służby medyczne. Konieczna była reanimacja pomocnika. Cały stadion zamilkł, gdy trwała walka o życie Eriksena. Kibice i piłkarze obu drużyn zaczęli płakać. Reprezentanci Danii ukryli twarze w dłoniach i modlili się o życie kolegi. Po zakończonej reanimacji piłkarz zaczął oddychać i odzyskał przytomność. Christian Eriksen został zwieziony na noszach. Wszyscy piłkarze zeszli do szatni i spotkanie zostało przerwane. Według duńskiej telewizji publicznej DR 1 zawodnik miał atak serca. Christian Eriksen jest w szpitalu. Jego stan jest stabilny. (x-news)

Fot. UEFA Euro 2020 (tweeter), x-news

Kraj/Świat

Maseczki od kierowcy Morawieckiego. Koszt dla podatnika: 258 mln zł

Opublikowane

on

W środku rozwijającej się pandemii rząd uruchomił program #PolskieSzwalnie, który miał zapewnić produkcję maseczek chroniących przed wirusem. Podpisano umowy, zakupiono materiały, jednak produkt nie nadawał się od użytku. Za projekt odpowiedzialny był m.in. były kierowca Kornela Morawieckiego, ojca premiera.

Była potrzeba, było działanie

Na początku pandemii w całej Polsce pojawił się problem z produktami deficytowymi. W wyniku nagłego, powszechnego zapotrzebowania, zabrakło rękawiczek medycznych, płynów do dezynfekcji i innych materiałów niezbędnych do walki z wirusem. Wśród nich znalazły się również maseczki. Sytuacja sprawiła, że rząd ogłosił wówczas uruchomienie programu #PolskieSzwalnie. Przedstawiciele państwa podpisali wtedy umowy z polskimi dostawcami, w tym znanymi markami, po czym ruszyła masowa produkcja masek ochronnych.

Nieprzypadkowe nazwiska

Według publikacji Onetu, wśród osób odpowiedzialnych za zrealizowanie przedsięwzięcia, pojawiają się dwa nazwiska: Cezariusz Lesisz oraz Jan Krupnik. 

Cezariusz Lesisz to były przedsiębiorca, którego biznesy kończyły się fiaskiem i długami wobec wierzycieli. Prywatnie przyjaciel rodziny Morawieckich. Po serii nieudanych inwestycji, otrzymał pracę na stanowisku asystenta i kierowcy ojca premiera, Kornela Morawieckiego. W późniejszym czasie został doradcą do spraw gospodarczych i szefem gabinetu politycznego Mateusza Morawieckiego, w 2018 r. powołano go na stanowisko prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu. To właśnie na niego spadła odpowiedzialność za projekt #PolskieSzwalnie.

Drugim przyjacielem Morawieckich okazał się Jan Krupnik. Po ukończeniu studiów na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego mężczyzna pracował jako doradca w jednym ze sklepów. Po niedługim czasie zajął jednak stanowisko specjalisty ds. marketingu i Public Relations w ARP. Mimo niewielkiego doświadczenia, Cezariusz Lesisz zlecił mu zrealizowanie programu szycia maseczek.

Produkcja niepełnowartościowych maseczek

W Stalowej Woli, we współpracy z firmą Hilltech, rząd uruchomił fabrykę maseczek. Na potrzeby przedsięwzięcia udostępniona została ogromna hala produkcyjna, którą wyposażono w niezbędne maszyny. Zatrudnienie znalazły w niej 24 osoby. Pojawia się jednak problem. Kiedy już wszystko było gotowe, pracownicy zorientowali się, że 1548 belek materiału zakupionego przez ARP, nie spełnia wymaganych parametrów. Jego jakość nie może zagwarantować właściwej ochrony przed wirusem. Potwierdza to informacja z Centralnego Instytutu Ochrony Pracy. Według umów podpisanych przez rząd, fabryka w Stalowej Woli nie mogła szyć maseczek drugiego gatunku. Niemedyczne wyroby miały prawo natomiast produkować inne firmy, z którymi państwo podjęło w tym zakresie współpracę.

Sprawa trafiła do sądu

Do prokuratury trafił anonimowy donos, po którym ARP zwołała spotkanie z przedstawicielami Hilltechu związanego z fabryką w Stalowej Woli, która zmuszona była wstrzymać wszelkie działania, a w konsekwencji zwolnić pracowników i opuścić halę. ARP wydała miliony na wadliwy towar, a przedsiębiorców pozostawiła bez wypłat. W rzeczonych rozmowach wziął udział m.in. Cezariusz Lesisz. Prezes ARP, który chcąc uniknąć przeniknięcia sprawy do opinii publicznej, miał namawiać biznesmenów, aby zasłaniali się tajemnicą handlową. Ci jednak nie zgodzili się. Sprawa trafiła do sądu, który nakazał upublicznienie informacji dotyczących pieniędzy wydanych na utworzenie fabryki w Stalowej Woli.

Ogromne pieniądze z kieszeni podatników

Jak podał w swojej publikacji Onet, dotychczas nie otrzymał od ARP odpowiedzi na pytanie: „Ile kosztowały polskiego podatnika niechroniące przed COVID-19 maseczki?”. Dziennikarze dotarli jednak do wyliczeń, które określili mianem minimalnych, gdyż według ich informacji, każda z firm miała z agencją inne ustalenia. Według informatorów, wyprodukowanie jednej maseczki miało kosztować 1,45 zł. Biorąc pod uwagę produkcję 178 mln maseczek, szacunkowy koszt wyniósłby 258 mln zł.

News4Media, fot.: iStock

Czytaj dalej

Kraj/Świat

Więcej dyskontów czynnych w niedziele. Poseł PiS już kontratakuje

Opublikowane

on

Sieć marketów zamierza w niedziele otworzyć setki swoich placówek. Tymczasem w Sejmie jest już projekt prawa, który ma z tym skończyć.

Biedronki obchodzą niedzielny zakaz handlu dzięki współpracy z państwową Pocztą Polską. W marketach są świadczone usługi pocztowe i mogą one przyjmować klientów, podczas gdy inne sklepy muszą pozostać zamknięte. Do tej pory taki zabieg portugalska sieć zastosowała w kilkudziesięciu swoich placówkach w całym kraju. Jednocześnie władze Poczty Polskiej zakomunikowały, że spółka chce poszerzać ofertę. I to się właśnie dzieje.

W niedziele, w które tego rodzaju sklepy nie mogą handlować, będzie czynnych aż 240 Biedronek. Na liście znajdują się placówki nie tylko w największych miastach jak Gdańsk, Warszawa czy Łódź, ale także średnie i małe miejscowości. Niedzielne zakupy będzie można zrobić w marketach np. w Radomiu, Annopolu, Suwałkach, Warcie czy Wejherowie.

Tymczasem poseł PiS i były przewodniczący NSZZ „Solidarność” Janusz Śniadek przygotował – zapowiadaną od dawna – nowelizację przepisów, które mają uniemożliwić obchodzenie zakazu handlu. Projekt złożył już w sejmie. Nowe przepisy mają zezwolić na taką działalność wyłącznie placówkom, w których działalność pocztowa jest dominująca. Według informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl parlamentarne prace nad nowelizacją niekoniecznie rozpoczną się szybko. Prawo i Sprawiedliwość uzależnia to od zapewnienia większości sejmowej dla poparcia tego pomysłu.

Lista sklepów otwartych w niedziele

  • Annopol, ul. Radomska 28A
  • Banino, ul. Borowiecka 2
  • Bełchatów, ul. Wojska Polskiego 8
  • Białka Tatrzańska, ul. Środkowa 294A
  • Białystok, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 21
  • Białystok, ul. Ryszarda Kaczorowskiego 7
  • Bochotnica, ul. Nałęczowska 56
  • Brenna, ul. Wyzwolenia 38B
  • Brodnica, ul. Generała Stanisława Maczka 2
  • Bydgoszcz, ul. Inowrocławska 1A
  • Bydgoszcz, ul. Magnuszewska 6
  • Bydgoszcz, ul. Wyzwolenia 106
  • Bytów, ul. Zwycięstwa 9
  • Chełmża, ul. Chełmińskie Przedmieście 17
  • Chybie, ul. Bielska 65A
  • Cianowice, ul. Krakowska 1
  • Ciechanów, ul. Władysława Sikorskiego 11
  • Ciechocinek, ul. Zdrojowa 25
  • Cybinka, ul. Krośnieńska 1
  • Czaplinek, ul. Długa 19-27
  • Czchów, ul. Krakowska 24
  • Darłowo, Aleje Wojska Polskiego 47
  • Darłowo, ul. Plażowa 1
  • Drzewica, Plac Gabriela Narutowicza 20A
  • Dziwnów, ul. Juliusza Słowackiego 1
  • Dźwirzyno, ul. Wyzwolenia 8
  • Elbląg, ul. Węgrowska 3
  • Gdańsk, Aleja Generała Józefa Hallera 233A
  • Gdańsk, ul. Długie Ogrody 6-14
  • Gdańsk, ul. Pomorska 25
  • Gdańsk, ul. Tandeta 1 lok. 78
  • Gdańsk, ul. Władysława Cieszyńskiego 1A
  • Gdynia, ul. Świętojańska 36
  • Giżycko, Aleja 1 Maja 38
  • Głogówek, ul. Piotra Skargi 15
  • Golub-Dobrzyń, ul. Sokołowska 202 lok. 4
  • Gomunice, ul. Wojska Polskiego 7A
  • Gorzów Wielkopolski, ul. Olimpijska 7
  • Grodzisk Mazowiecki, ul. Królewska 51
  • Inowrocław, ul. Ludwika Błażka 11
  • Istebna 1651
  • Jastarnia, ul. Adama Mickiewicza 25
  • Jelenia Góra, ul. Jana Sobieskiego 58
  • Jerzmanowice, ul. Ojcowska 63
  • Józefosław, ul. Julianowska 571
  • Kamień Pomorski, ul. Jana Długosza 27
  • Karpacz, ul. Konstytucji 3 Maja 45A
  • Karpacz, ul. Konstytucji 3 Maja 5
  • Kartuzy, ul. Adama Mickiewicza 2
  • Kluczbork, ul. Jagiellońska 7
  • Kołobrzeg, Aleja I Armii Wojska Polskiego 15
  • Kołobrzeg, ul. Jana Tarnowskiego 3
  • Kołobrzeg, ul. Jedności Narodowej 127
  • Kołobrzeg, ul. Trzebiatowska 29
  • Koronowo, Aleja Jana Pawła II 2
  • Kosakowo, ul. Żeromskiego 32
  • Koszalin, ul. Doktora Andrzeja Zientarskiego 3
  • Kościerzyna, ul. Wrzosowa 45
  • Kórnik, ul. Stanisława Woźniaka 1
  • Kraków, Rynek Główny 34
  • Kraków, ul. Berka Joselewicza 28
  • Kraków, ul. Bolesława Limanowskiego 3
  • Kraków, ul. Generała Tadeusza Kościuszki 71
  • Kraków, ul. Lipska 28
  • Krasnobród, ul. 3 Maja 49
  • Kraśnik, ul. Fryderyka Chopina 10
  • Kruszwica, ul. Tadeusza Kościuszki 31 lok. 34
  • Krynica-Zdrój, ul. Czarny Potok 7
  • Kryspinów 428
  • Kudowa-Zdrój, ul. Główna 42C
  • Kutno, ul. Adama Mickiewicza 4
  • Legnica, ul. Generała Władysława Sikorskiego 3
  • Lesko, ul. Stawowa 16
  • Lębork, ul. Wojska Polskiego 12
  • Lidzbark, ul. Stefana Żeromskiego 2B
  • Limanowa, ul. Józefa Piłsudskiego 24A
  • Luzino, ul. Józefa Wilczka 46
  • Łeba, Aleja Świętego Jakuba 39
  • Łochowo, ul. Szosa Bydgoska 37
  • Łodygowice, ul. Beskidzka 8
  • Łomża, Szosa Zambrowska 100
  • Łosice, ul. Powstania Styczniowego 6
  • Łososina Dolna 290
  • Łódź, ul. Generała Jarosława Dąbrowskiego 17/21
  • Łódź, ul. Janusza Kusocińskiego 137
  • Łódź, ul. Klaudiusza Łazowskiego 44
  • Łódź, ul. Nastrojowa 8
  • Łódź, ul. Pabianka 77
  • Łódź, ul. Poli Gojawiczyńskiej 20
  • Łódź, ul. Traktorowa 52
  • Maniowy, ul. Księdza Antoniego Siudy  2
  • Mielno, ul. Bolesława Chrobrego 241/2
  • Międzybrodzie Bialskie, ul. Ekologiczna 2
  • Międzyzdroje, ul. Gryfa Pomorskiego 25
  • Mikołajki, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 2
  • Milicz, ul. Trzebnicka 4A
  • Milówka, ul. Jana Kazimierza 2 lok. 18
  • Mińsk Mazowiecki, ul. Elizy Orzeszkowej 23
  • Mońki, ul. Dworcowa 9/11
  • Mszczonów, ul. Wschodnia 18
  • Muszyna, ul. Kity 12
  • Nakło nad Notecią, ul. Potulicka 4B
  • Nasielsk, ul. Elektronowa 3H
  • Niemodlin, ul. Opolska 7
  • Nowa Ruda, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 33A
  • Nowe, ul. Bydgoska 18
  • Nowogród Bobrzański, ul. Polna 1
  • Nowy Dwór Gdański, ul. Warszawska 2F
  • Nowy Targ, ul. Świętej Kingi 2
  • Nysa, ul. Racławicka 8
  • Ogrodzieniec, Plac Wolności 37
  • Olsztyn, ul. Bartąska 1
  • Olsztynek, ul. Krzysztofa Mrongowiusza 24
  • Opoczno, ul. Piotrkowska 83-89
  • Osiek, ul. Główna 296
  • Ostrołęka, ul. Włodzimierza Steyera 2D
  • Ostrów Wielkopolski, ul. Bartosza Głowackiego 69
  • Otwock, ul. Władysława Stanisława Reymonta 43
  • Ozimek, ul. Kolejowa 2
  • Parczew, Aleje Jana Pawła II 92
  • Pelplin, ul. Szkolna 6
  • Piła, ul. Doktora Drygasa 4
  • Pisz, ul. Olsztyńska 2
  • Piwniczna-Zdrój, ul. Zagrody 2
  • Poddębice, ul. Łęczycka 29B
  • Podgórzyn, ul. Jakuba Bojki 5
  • Poraj, u. Armii Krajowej 33
  • Poznań, ul. Adama Poszwińskiego 2
  • Poznań, ul. Józefa Łukaszewicza 43
  • Prudnik, ul. Księdza Aleksandra Skowrońskiego 26
  • Pruszcz Gdański, ul. Antoniego Dobrowolskiego 2
  • Pruszków, ul. 3 Maja 132
  • Przejazdowo, ul. Główna 27A
  • Przywidz, ul. Gdańska 22
  • Puck, ul. Topolowa 9
  • Rabka-Zdrój, ul. Zakopiańska 22A
  • Radom, ul. Stanisława Żółkiewskiego 10
  • Radzymin, ul. Konstytucji 3 Maja 13
  • Reda, ul. Pucka 5
  • Rewal, ul. Topolowa 2
  • Rumia, ul. Grunwaldzka 8
  • Ryki, ul. Żytnia 10
  • Rymanów, ul. Doktora Ignacego Bieleckiego 17A
  • Rypin, ul. Mławska 46B
  • Rzepin, ul. Słubicka 4
  • Serock, ul. Warszawska 32
  • Sępólno Krajeńskie, ul. Tadeusza Kościuszki 24B
  • Siechnice, ul. Osiedlowa 18
  • Siemiatycze, ul. Nadrzeczna 1
  • Sierakowice, ul. Księdza Bernarda Losińskiego 1C
  • Sieraków, ul. Wroniecka 9
  • Skarszewy, ul. Tczewska 7A
  • Skępe, ul. Sierpecka 64
  • Skierniewice, ul. Rawska 73
  • Skórcz, ul. Pomorska 27A
  • Sława, ul. Odrodzonego Wojska Polskiego 5
  • Słubice, ul. Wrocławska 9
  • Słupsk, ul. 11 Listopada 11
  • Sochaczew, Aleja 600-lecia 40
  • Sopot, Aleja Niepodległości 8130815
  • Stara Iwiczna, ul. Nowa 9
  • Stara Kiszewa, ul. Kościerska 44D
  • Stargard, ul. Armii Krajowej 2B
  • Stegna, ul. Gdańska 54
  • Stężyca, ul. Doktora Majkowskiego 1
  • Stronie Śląskie, ul. Kościuszki 11B
  • Stryków, ul. Warszawska 80
  • Strzelce Krajeńskie, ul. Gorzowska 4A
  • Strzelin, ul. Generała Leopolda Okulickiego 4
  • Sucha Beskidzka, ul. Adama Mickiewicza 21
  • Sulejów, ul. Piotrkowska 62D
  • Sulęcin, ul. Emilii Plater 6
  • Suwałki, ul. Wojska Polskiego 15
  • Szczebrzeszyn, ul. Targowa 8
  • Szczecin, ul. Przyjaciół Żołnierza 128A
  • Szydłowiec, ul. Stanisława Staszica 17
  • Świnoujście, ul. Bolesława Chrobrego 9
  • Świnoujście, ul. Fińska 4
  • Świnoujście, ul. Nowokarsiborska 2
  • Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 16A
  • Tarczyn, ul. Grójecka 21A
  • Tarnogród, ul. Nadstawna 4
  • Tczew, ul. Kwiatowa 1
  • Tłuszcz, ul. Przemysłowa 9
  • Toruń, ul. Bażyńskich 20
  • Toruń, ul. Ignacego Łyskowskiego 24
  • Toruń, ul. Orląt Lwowskich 9-11
  • Torzym, Osiedle Lecha 9F
  • Trzcianka, ul. Wiosny Ludów 6
  • Trzebiatów, ul. Parkowa 4
  • Tuchola, ul. Warszawska 19
  • Turka, ul. Sosnowa 2
  • Ustka, Plac gen. Jarosława Dąbrowskiego 1
  • Ustka, ul. Kwiatowa 1
  • Ustka, ul. Słupska 27
  • Ustronie Morskie, ul. Bolesława Chrobrego 18
  • Ustroń, ul. Katowicka II 30
  • Ustrzyki Dolne, ul. 29 Listopada 38A
  • Ustrzyki Dolne, ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 19
  • Wałbrzych, ul. 1 Maja 98C
  • Warka, ul. Kazimierza Pułaskiego 2C
  • Warszawa, Plac Konesera 9
  • Warszawa, ul. Barkocińska 6
  • Warszawa, ul. Bartycka 183
  • Warszawa, ul. Belgradzka 3
  • Warszawa, ul. Bokserska 61
  • Warszawa, ul. Deotymy 56
  • Warszawa, ul. Dolna 3
  • Warszawa, ul. Konstruktorska 10C
  • Warszawa, ul. Nowy Świat 68
  • Warszawa, ul. Podskarbińska 4
  • Warszawa, ul. Skoroszewska 5B
  • Warszawa, ul. Syta 100
  • Warszawa, ul. Śpiewna 11
  • Warszawa, ul. Światowida 53E
  • Warszawa, ul. Wrocławska 8
  • Warszawa, ul. Zwoleńska 122 lok. 128
  • Warszawa, ul. Zwycięzców 40
  • Warta, ul. Zachodnia 16
  • Wasilków, ul. Czysta 33
  • Wejherowo, Osiedle Kaszubskie 46
  • Węgierska Górka, ul. Stanisława Wyspiańskiego 8
  • Wieluń, ul. 18 Stycznia 37
  • Władysławowo, ul. Starowiejska 25
  • Władysławowo, ul. Towarowa 27
  • Włodawa, ul. Korolowska 2
  • Włoszakowice, ul. Powstańców Wielkopolskich 22
  • Wrocław, Plac Generała Walerego Wróblewskiego 7A
  • Wrocław, ul. Eugeniusza Horbaczewskiego 22
  • Wrocław, ul. Marcellego Bacciarellego 56
  • Września, ul. Wrocławska 34
  • Wyszków, ul. Świętojańska 175
  • Zakopane, ul. Jagiellońska 18C
  • Zakopane, ul. Józefa Piłsudskiego 20A
  • Zakopane, ul. Nowotarska 35
  • Zator, ul. Juliusza Słowackiego 1
  • Zgierz, ul. Gałczyńskiego 40
  • Zwierzyniec, ul. Biłgorajska 3A
  • Żarki, ul. Myszkowska 21A
  • Żnin, ul. Szpitalna 2
  • Żyrardów, ul. Adama Mickiewicza 59

News4Media, fot.: iStock

Czytaj dalej

Kraj/Świat

NIK ostro o policji. Drogówka bez szkoleń, źle działające fotoradary

Opublikowane

on

Na drogi byli wysyłani nieprzeszkoleni funkcjonariusze, którzy nie umieli ocenić, czy kierowca może być odurzony. To tylko jeden z wniosków płynących z najnowszego raportu.

Kontrolerzy NIK stawiają sprawę jasno i w swoim najnowszym raporcie stwierdzają, że Polska jest w czołówce unijnych krajów, gdzie na drogach ginie najwięcej osób. W 2015 doszło na trasach do 32 967 wypadków (zginęło 8,9 osób na 100 takich zdarzeń). Cztery lata później ta liczba wyniosła 30 288, a w 2020 roku doszło do 23 540 wypadków. Przy czym wskaźnik śmiertelności był najwyższy od pięciu lat (10,6 na 100 zdarzeń). To wszystko zostało opisane w obszernym raporcie poświęconym bezpieczeństwu na drogach.

NIK wytyka w nim szereg zaniedbań i błędów. Punktuje, że np. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, mimo szerokich kompetencji, nie była skutecznym inicjatorem zmian przepisów. Nie zaopiniowała nawet jednego dokumentu. Stan tras też jest fatalny, a to zwiększa ryzyko wypadku. Eksperci policzyli, że na koniec 2020 roku aż 40 proc. nawierzchni szlaków zarządzanych przez GDDKiA było „w stanie złym bądź niezadowalającym”. Na remonty drogowcy potrzebowali 4,8 mld zł, a mieli do dyspozycji około 500 mln zł.

Policja

Dużo miejsca w raporcie NIK poświęca policji i nie są to pochwalne słowa. Co prawda kontrolerzy przyznają, że szkoli się mundurowych z drogówki, ale: „Do służby na drogach kierowano też funkcjonariuszy bez odpowiedniego przeszkolenia. Część z nich nie była właściwie przygotowana, w szczególności do oceny, czy kierujący znajduje się pod wpływem innych substancji działających podobnie jak alkohol. Braki wynikały m.in. z niedoskonałości szkolenia oraz z ograniczonej liczby miejsc na specjalistycznych szkoleniach. W ocenie NIK taka sytuacja ma bezpośredni wpływ na ograniczenie możliwości i jakości wykonywania niektórych zadań nałożonych na komórki ruchu drogowego, a wymagających od policjanta specjalistycznej wiedzy i uprawnień.” – czytamy w raporcie.

Więcej win

Niewłaściwie działał także, nadzorowany przez policję, System Ewidencji Wypadków i Kolizji. Na podstawie zawartych w mim danych typuje się np. miejsca niebezpieczne gdzie mundurowi powinni wysyłać dodatkowe patrole. Jednak do systemu nie były wprowadzane wszystkie zdarzenia drogowe i uzależniano to od klasy drogi. NIK przywołuje w tym miejscu wypadek z 2020  r. w Bełchatowie, w którym zginęło dwóch motocyklistów. Po tym, jak trasa została wykreślona z ewidencji dróg gminnych, policja nie uwzględniała jej w swoim systemie. W ocenie kontrolerów nie powinno się to wydarzyć.

Krytyka spadła także na Inspekcję Transportu Drogowego. Ona m.in. obsługuje system CANARAD, czyli fotoradary. NIK zauważa, że został on wprowadzony jeszcze w 2013 r., a do tej poru nie zatrudniono do obsługi odpowiedniej liczby pracowników. „Miało to wpływ na skuteczność systemu, ponieważ w konsekwencji nie wszystkie pojazdy naruszające ograniczenie prędkości obowiązujące w miejscu ustawienia urządzenia były rejestrowane”. Okazuje się także, że fotoradary nie pracowały prawidłowo. Ustawiono je w taki sposób, że rejestrowały pojazd, gdy ten przekroczył prędkość dopiero znacznie powyżej dozwolonej.

News4Media, fot.: policja.pl

Czytaj dalej

Polub nas na FB

Advertisement

Popularne