Równo trzydzieści lat od otwarcia pierwszej w Polsce restauracji McDonald’s, firma publikuje pierwszy w swej historii raport ESG. Dokument podsumowuje 2021 rok i określa strategiczne cele rozwojowe na kolejne lata.
Trzy dekady temu kultowe frytki i Big Mac były dla wielu Polaków pierwszą stycznością z tzw. Zachodem — dziś McDonald’s nad Wisłą to 500 restauracji zarządzanych w 90 proc. przez lokalnych przedsiębiorców, a sieć wyznacza trendy w działaniach na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego.
„Zbudowaliśmy od podstaw efektywny model biznesowy, oparty na franczyzie. Nasze restauracje dają obecnie zatrudnienie ponad 31 tys. osób. Jednym z filarów systemu są też nasi lokalni dostawcy, z których wielu współpracuje z nami niemal od początku. Mowa o 47 producentach i 70 tys. sprawdzonych, certyfikowanych gospodarstw rolnych z całego kraju” – mówi Anna Borys, Corporate Relations Director, McDonald’s Polska.
McDonald’s nie mogło zabraknąć również na tegorocznym, XXXI Forum Ekonomicznym w Karpaczu – największym i najbardziej prestiżowym kongresie w tej części Europy. Przez trzy dni w specjalnie przygotowanej strefie goście wydarzenia mogli nie tylko korzystać z oferty gastronomicznej, ale również porozmawiać z ekspertami oraz zobaczyć jak działa nowoczesna technologia wykorzystywana w restauracjach McDonald’s w całej Polsce, pozwalająca na przetwarzanie wszystkich opakowań papierowych na ręczniki i papier toaletowy, które powracająca do lokali.
„Współpracujemy z polską firmą Miklan-Ryza, która jest innowatorem i liderem na skalę europejską w odzyskiwaniu włókien papierowych ze zużytych produktów. Opracowana wspólnie z recyklerem innowacyjna technologia pozwala przywracać do systemu także słomki, papierowe kubki po napojach, a nawet zabrudzone papierowe opakowania po burgerach” – tłumaczy Anna Borys.
„Celem sieci restauracji jest to, aby w 2025 roku już 100 proc. odpadów z sal jadalnych było poddawanych recyklingowi” – dodaje.
W strefie McDonald’s na Forum Ekonomicznym swoją premierę miał raport ESG firmy za 2021 rok, stanowiący jego podsumowanie i audyt przeprowadzone przez niezależnych ekspertów na podstawie wskaźników GRI (ang. Global Reporting Initiative).
„Nasz raport pokazuje jak realizujemy przyjętą w 2018 roku globalną strategię marki. Nasze dwa kluczowe cele środowiskowe to: redukcja emisji gazów cieplarnianych w biurach i restauracjach o 36 proc., a w całym łańcuchu dostaw o 31 proc. do 2030 roku. Za tymi zobowiązaniami idą realne działania podejmowane konsekwentnie i kompleksowo, na każdym etapie naszej działalności” – zauważa Katarzyna Kucisz-Rosłoń, Corporate Relations Manager, McDonald’s Polska.
Ekspertka dodaje, że sieć wspólnie z dostawcami wdraża zielone innowacje umożliwiające ograniczanie wykorzystania zasobów planety i produkcję żywności w sposób zrównoważony.
„Zielone technologie zagościły nie tylko pod dachami naszych restauracji, ale również na nich. Przykładem są panele słoneczne czy turbiny wiatrowe, testowane chociażby w naszym pięćsetnym lokalu w Wyszkowie, który otworzyliśmy w maju tego roku” – dodaje Katarzyna Kucisz-Rosłoń.
Ważnym elementem zrównoważonego rozwoju jest wsparcie lokalnych społeczności. W przypadku McDonald’s, nieocenione jest tu doświadczenie franczyzobiorców, aktywnie zaangażowanych w inicjatywy na rzecz mieszkańców, na co dzień i w potrzebie. To właśnie licencjobiorcy wiedzą, jakie są potrzeby lokalnych społeczności i jak marka może na nie odpowiadać.
Pełną wersję raportu można znaleźć tutaj.
Źródło informacji: PAP MediaRoom/ Fot. McDonald’s Polska