Asystent głosowy w aplikacji mobilnej IKO – zrobi przelew, zapłaci BLIKIEM

3 minut czytania

Część klientów PKO Banku Polskiego korzystająca z aplikacji mobilnej IKO może już używać najnowszej funkcji, czyli asystenta głosowego. W ciągu kilku najbliższych tygodni rozwiązanie zostanie udostępnione wszystkim użytkownikom.

Asystent głosowy w IKO korzysta z zaawansowanej analityki i algorytmów sztucznej inteligencji. Wytrenowany z użyciem 90 tys. słów i wyrażeń potocznych jest w stanie wykonać ponad 70 zadań – między innymi zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać jego historię, doładować telefon, a nawet zapłacić BLIKIEM.

Jeśli asystent głosowy nie może wykonać danej operacji wskaże odpowiednią funkcję w IKO, gdzie klient wykona ją samodzielnie. Na przykład, gdy użytkownik powie: „chyba zgubiłem kartę” – asystent pokaże, gdzie można zastrzec kartę; „chcę kupić 100 euro” – przekieruje klienta do bankowego kantoru internetowego; „potrzebuję więcej gotówki” – zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową.

Klienci PKO Banku Polskiego, którzy znaleźli się w grupie pilotażowej zobaczą w zaktualizowanej wersji aplikacji IKO ikonę chmurki dialogowej, w prawym górnym rogu ekranu. Należy w nią kliknąć, a następnie wyrazić zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Użytkownik sam podejmuje decyzję czy woli komunikować się mówiąc czy pisząc (może to zmienić w dowolnym momencie).

Zmiany czekają również iPKO. Już wkrótce klienci PKO Banku Polskiego będą mogli korzystać z odświeżonej strony startowej serwisu oraz nawigacji. Nowe iPKO automatycznie dostosuje się do wielkości ekranu urządzenia mobilnego (telefonu lub tabletu) oraz zastąpi dotychczasową mobilną wersję iPKO lajt. Wprowadzone usprawnienia spowodują, że korzystanie z iPKO będzie spójne z tym, co oferuje IKO.

W nowej wersji iPKO uda się jeszcze szybciej dotrzeć do najczęściej poszukiwanych funkcji – przelewu krajowego, przelewu do odbiorcy zdefiniowanego, do e-Urzędu czy aktualizacji danych osobowych. Przeprojektowana i uproszczona nawigacja serwisu sprawi, że klient będzie mógł w łatwy sposób dotrzeć do informacji o swoich produktach (wszystkie znajdą się w zakładce „Moje produkty”) czy oferty banku.

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kwartale 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 503 mln zł a wartość aktywów sięgnęła 365 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.).

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.