Connect with us
Reklama

Materiały partnerów

Asystent głosowy w aplikacji mobilnej IKO – zrobi przelew, zapłaci BLIKIEM

Opublikowane

on

Część klientów PKO Banku Polskiego korzystająca z aplikacji mobilnej IKO może już używać najnowszej funkcji, czyli asystenta głosowego. W ciągu kilku najbliższych tygodni rozwiązanie zostanie udostępnione wszystkim użytkownikom.

Asystent głosowy w IKO korzysta z zaawansowanej analityki i algorytmów sztucznej inteligencji. Wytrenowany z użyciem 90 tys. słów i wyrażeń potocznych jest w stanie wykonać ponad 70 zadań – między innymi zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać jego historię, doładować telefon, a nawet zapłacić BLIKIEM.

Jeśli asystent głosowy nie może wykonać danej operacji wskaże odpowiednią funkcję w IKO, gdzie klient wykona ją samodzielnie. Na przykład, gdy użytkownik powie: „chyba zgubiłem kartę” – asystent pokaże, gdzie można zastrzec kartę; „chcę kupić 100 euro” – przekieruje klienta do bankowego kantoru internetowego; „potrzebuję więcej gotówki” – zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową.

Klienci PKO Banku Polskiego, którzy znaleźli się w grupie pilotażowej zobaczą w zaktualizowanej wersji aplikacji IKO ikonę chmurki dialogowej, w prawym górnym rogu ekranu. Należy w nią kliknąć, a następnie wyrazić zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Użytkownik sam podejmuje decyzję czy woli komunikować się mówiąc czy pisząc (może to zmienić w dowolnym momencie).

Zmiany czekają również iPKO. Już wkrótce klienci PKO Banku Polskiego będą mogli korzystać z odświeżonej strony startowej serwisu oraz nawigacji. Nowe iPKO automatycznie dostosuje się do wielkości ekranu urządzenia mobilnego (telefonu lub tabletu) oraz zastąpi dotychczasową mobilną wersję iPKO lajt. Wprowadzone usprawnienia spowodują, że korzystanie z iPKO będzie spójne z tym, co oferuje IKO.

W nowej wersji iPKO uda się jeszcze szybciej dotrzeć do najczęściej poszukiwanych funkcji – przelewu krajowego, przelewu do odbiorcy zdefiniowanego, do e-Urzędu czy aktualizacji danych osobowych. Przeprojektowana i uproszczona nawigacja serwisu sprawi, że klient będzie mógł w łatwy sposób dotrzeć do informacji o swoich produktach (wszystkie znajdą się w zakładce „Moje produkty”) czy oferty banku.

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kwartale 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 503 mln zł a wartość aktywów sięgnęła 365 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.).

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Materiały partnerów

Przełom w polskim recyklingu

Opublikowane

on

Firmy Tetra Pak i Stora Enso poinformowały dziś o znaczącej inwestycji na polskim rynku. Zainwestują łącznie 29,1 miliona EUR w kompletne rozwiązanie, które potroi możliwości recyklingu kartonów po płynnej żywności w kraju z 25000 do 75000 ton.

Rocznie w Polsce ponad 20000 ton zużytych kartonów po płynnej żywości jest zbieranych i poddawanych recyklingowi. Stanowi to blisko 40% wolumenu opakowań tego typu sprzedawanych w kraju. Nowa linia pozwoli na pełen recykling całego wolumenu kartonów po płynnej żywności w Polsce oraz przetwarzanie opakowań z krajów sąsiednich.

Linia do rozwłókniania w zakładzie Stora Enso w Ostrołęce oraz linia do recyklingu polimerów i aluminium, która zostanie zbudowana w pobliżu, zapewnią efektywny i oddzielny odzysk wszystkich komponentów kartonów po płynnej żywności w Polsce. Odzyskane włókna zostaną zintegrowane z tekturą z recyklingu Stora Enso. Oddzielone polimery i aluminium otrzymają nowe życie wchodząc w skład produktów takich jak m.in. plastikowe skrzynki i folie.

Kartony po żywności płynnej nadają się do pełnego recyklingu na dużą skalę. Tą inwestycją Tetra Pak podkreśla swoje zaangażowanie w rozbudowę infrastruktury recyklingu w Polsce. Jednak takie działania mają sens tylko wtedy, gdy istnieje dobrze funkcjonujący system zbierania odpadów. Posiadanie odrębnych celów w zakresie recyklingu kartonów po żywności płynnej zwiększy zbiórkę, zapewni materiały dobrej jakości oraz zmniejszy ilość odpadów na składowiskach i w spalarniach. Do wdrożenia obowiązkowych celów recyklingu potrzebne jest wsparcie rządu. Pozwoli to działać temu rozwiązaniu z pełną wydajnością.

Źródło informacji: Tetra Pak

Czytaj dalej

Materiały partnerów

PKO BP sprzedało już ćwierć miliona ubezpieczeń komunikacyjnych

Opublikowane

on

Klienci PKO Banku Polskiego kupili już ponad 250 tys. pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych. Mogli wybierać najkorzystniejszą dla siebie opcję OC, Auto Casco, NNW oraz Assistance z oferty kilku firm ubezpieczeniowych.

„Ogromnie cieszy nas przekroczenie progu ćwierć miliona sprzedanych pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych. W środowisku niskich stóp procentowych banki starają się budować potencjał do zwiększania dochodów pozaodsetkowych” – mówi Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes zarządu PKO BP.

Jego zdaniem bank zmierza w kierunku budowy modelu, gdzie będzie hurtownią sprzedaży ubezpieczeń – zarówno tych powiązanych z produktami finansowymi, jak i samodzielnych polis związanych ze zdrowiem, życiem i majątkiem, również komunikacyjnych.

We współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi Benefia, InterRisk, Link4, Proama i Uniqa oraz PKO Ubezpieczenia bank oferuje polisy OC z Zieloną Kartą, AC, NNW i Assistance.

Ubezpieczenia OC, AC, NNW i Zielona Karta mają taki sam zakres, niezależnie od towarzystwa, przy czym AC i NNW oraz Assistance oferowane są w trzech wariantach. Oferta PKO Banku Polskiego jest elastyczna. Klienci mogą kupować osobno pojedyncze polisy OC, AC lub całe pakiety ubezpieczeń.

PKO BP sprzedaje ubezpieczenia pojazdów przy wykorzystaniu porównywarki produktów działającej w trybie online. Pozwala ona na przejrzyste zestawienie ofert i wybór przez klienta najkorzystniejszej. Istnieje też możliwość kupienia pakietu, którego polisy OC, AC mogą pochodzić od różnych ubezpieczycieli. Za całość można wygodnie zapłacić jednym przelewem.

Spośród klientów kupujących ubezpieczenia komunikacyjne w PKO BP trzy czwarte to mężczyźni. Nabywcy najchętniej korzystają z kanałów stacjonarnych – większość z 250 tys. pakietów została sprzedana właśnie w oddziałach i agencjach banku. Jednak klienci PKO BP coraz chętniej korzystają z usług online i sukcesywnie zwiększają zakres przeprowadzanych w ten sposób transakcji, w tym kalkulacji i zakupu ubezpieczeń.

Zakup polisy w aplikacji IKO lub serwisie transakcyjnym iPKO jest bardzo prosty. W zakładce „Ubezpieczenia” wybieramy odpowiednią dla siebie opcję i wpisujemy dane. Podajemy numer rejestracyjny samochodu, podstawowe informacje na temat pojazdu, jego właściciela oraz zakres potrzebnego ubezpieczenia.

Na tej podstawie system wylicza koszt wybranych ubezpieczeń i przedstawia oferty z zaznaczeniem tej najbardziej korzystnej cenowo. Po zatwierdzeniu zakupu narzędziem autoryzacyjnym, stosowne dokumenty są dostępne w iPKO/IKO oraz przesyłane na adres e-mail klienta. Proces sprzedaży jest tak przygotowany, aby sprostać wymaganiom osób, które mają różne oczekiwania do zakresu, sumy ubezpieczenia i sposobu likwidacji ewentualnych szkód oraz kosztów ubezpieczenia. Możliwy jest zakup ubezpieczenia nawet z 6-miesięcznym wyprzedzeniem.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Czytaj dalej

Materiały partnerów

Serwis Zdrowie PAP: Cykl webcastów dotyczących diagnostyki i leczenia zatorowo-zakrzepowego

Opublikowane

on

Serwis Zdrowie Polskiej Agencji Prasowej zaprasza na cykl trzech webcastów, podczas których zaproszeni eksperci przybliżą najważniejsze kwestie związane z powstawaniem zakrzepów i zatorów, zarówno w kontekście powikłań po przebytej chorobie COVID-19, jak i w innych jednostkach chorobowych.

Pandemia COVID-19 spowodowała, że do powszechnej świadomości przedostała się problematyka zakrzepów i zatorów jako jednych z kluczowych powikłań po przebyciu zakażenia wirusem SARS-CoV-2. Zakrzepica to jednak szerszy problem i stanowi duże wyzwanie dla zdrowia publicznego. Na samą żylną chorobę zakrzepowo-zatorową (ŻChZZ) rocznie zapadają nawet 2 osoby na 1000, a innych rodzajów poważnych stanów chorobowych, w których powstają zakrzepy jest o wiele więcej.

Zaproszeni goście, wśród których będą wybitni lekarze zajmujący się na co dzień tematyką zakrzepów, opowiedzą w jaki sposób można przeciwdziałać tego typu problemom i jakie objawy mogą wskazywać na zagrożenie zdrowia i życia.

Pierwszy webcast odbędzie się 19 lipca, w poniedziałek o godz. 11.00. Rozmówcą redaktor prowadzącej Serwis Zdrowie PAP Justyny Wojteczek będzie prof. Piotr Pruszczyk, specjalista chorób wewnętrznych, kardiologii i hipertensjologii, prorektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Spotkania będą transmitowane live na http://zdrowie.pap.pl.

Zarejestrowane na spotkanie osoby będą mogły zadawać pytania w formie pisemnej. Pytania można również przesyłać już teraz na adres zdrowie@pap.pl.

Cykl spotkań jest realizowany we współpracy z partnerem merytorycznym, firmą Pfizer.

Źródło informacji: Serwis Zdrowie

Czytaj dalej

Polub nas na FB

Advertisement

Popularne