Agencja marketingowa, jak ją założyć i prowadzić? Kompleksowy poradnik

Ilustrowany Kurier Codzienny

Dzięki reklamie bardzo często można pozyskać dodatkowych odbiorców świadczonych przez firmę usług, czy sprzedawanych produktów. Nie zaszkodzi więc podjąć współpracy z osobami, które bardzo dobrze znają się na marketingu. Kluczowe jest zwrócenie uwagi na to, iż największe polskie agencje reklamowe zarabiają setki milionów złotych.

- reklama -

W jaki sposób założyć agencję marketingową?

Przez cały czas potrzebnych jest coraz większe grono specjalistów od marketingu. Kluczowe jest więc zwrócenie uwagi na to, że ich zadaniem jest:

- REKLAMA -

– kreacja wizerunku,

- Advertisement -

– działania public relations,

– tworzenie strategii marketingowych,

– prowadzenie badań.

Istotne jest to, by ich realizacja miała miejsce przez osoby, które mają doświadczenie w poszczególnych dziedzinach.

Czym różnią się agencja marketingowa od reklamowej?

Reklama jednocześnie również jest częścią marketingu. Dotyczy ona nie tylko części promocyjnej. Do zadań zalicza się także:

– projektowanie i realizowanie kampanii,

– tworzenie materiałów reklamowych dla klientów.

Są to tylko niektóre z zadań, które powinny być realizowane przez agencję odpowiedzialną za reklamy. Osoby, które chcą zacząć prowadzić taką firmę, już na samym początku muszą zaznaczyć czym konkretnie będą się zajmować. Samodzielne prowadzenie firmy ma pewne ograniczenia. Są to:

– możliwość obsłużenia mniejszej grupy klientów,

– przygotować ofertę z własnej wąskiej specjalizacji.

Nie ma jednak przeszkód związanych z tym, by z czasem zespół osób pracujących w danej agencji coraz bardziej się rozszerzał. Będzie to możliwe też z rozszerzeniem zleceń.

Budowanie marki od zera jest trudnym zadaniem. W tym celu należy zebrać odpowiednią grupę osób. Nie ma konieczności zatrudniania pracowników. Na polskim rynku działa coraz więcej freelancerów, czyli osób, które na zlecenia wykonują konkretne prace.

agencjamarketingowa10
Agencja marketingowa, jak ją założyć i prowadzić? Kompleksowy poradnik 4

W jaki sposób rozpocząć działalność agencji?

W przypadku prowadzenia agencji marketingowej online również należy zdawać sobie sprawę z tego, że do jej prowadzenia nie są niezbędne żadne zezwolenia. Mimo tego koniecznie należy przestrzegać przepisy prawa.

Najważniejsze są przepisy ustawy z 16 kwietnia 1993 r., które dotyczą zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz ustawy z dnia 4 lutego 1994 r., która tyczy się prawa autorskiego oraz praw pokrewnych.

By założyć agencję marketingową nie trzeba mieć specjalnych uprawnień ani certyfikatów. Ważne jest założenie własnej działalności gospodarczej oraz określenie jej zakresu. Już po kilku dniach dana osoba może tytułować się właścicielem prowadzonej przez siebie agencji marketingowej. Pomocą przy zakładaniu firmy służą wykwalifikowani specjaliści https://www.ifirma.pl/rejestracja-firmy

Konieczne jest jednak uwzględnienie:

– wymagań prawnych,

– ograniczeń tematycznych

w zakresie praw autorskich w reklamie.

Prowadzenie agencji związanej z marketingiem możliwe jest jako:

– spółka cywilna,

– spółka jawna,

– spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

– jednoosobowa działalność gospodarcza.

Wyjątek stanowi spółka partnerska. Jest to związane z tym, że jej utworzeniem mogą zająć się wyłącznie przedstawiciele wolnych zawodów. Przy rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej obowiązkowe okaże się wypełnienie formularza CEIDG-1 i złożenie go do urzędu miasta.

Jak wygląda księgowość dla agencji marketingowej?

Przy prowadzeniu zarówno agencji zajmującej się marketingiem lub reklamą każdego dnia należy mieć na względzie bardzo dużo wydatków. Nieustannie pojawiają się nowe możliwości i zmierzenie się z nimi okazuje się być zadaniami właściciela agencji. Bardzo często w dużej mierze reklama skupia się na działalności internetowej, jednak nie jest to jedyna linia działania. Niekiedy okazuje się, że niezbędne jest połączenie ze sobą wszystkich dostępnych kanałów komunikacji.

Niezbędne w takich sytuacjach okazują się:

– kreatywność,

– duża wiedza,

– umiejętności.

Każdej agencji należy na tym, by zadowolić jak największe grono klientów firmy. To właśnie oni są odpowiedzialni za zysk w przypadku danej działalności gospodarczej.

Wykonywanie kolejnych zadań, jakimi mogą być np. tworzenie kampanii online, gadżetów reklamowych, czy kreacji wizualnych zajmuje bardzo dużo czasu. Z tego też względu kwestie księgowe najlepiej będzie zostawić specjalistom. Idealnie jest wybrać księgowość, która będzie dopasowana do potrzeb agencji reklamowej. Więcej na jej temat można przeczytać pod linkiem: https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-dla-agencji-reklamowych

Opodatkowanie dochodów może być:

– na zasadach ogólnych,

– podatkiem liniowym.

Siedzibą firmy z powodzeniem może być własny dom lub mieszkanie. Należy złożyć odpowiednią deklarację władzom miasta lub wsi. Można zainteresować się księgowością online: https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-online.

agencjamarketingowa7
Agencja marketingowa, jak ją założyć i prowadzić? Kompleksowy poradnik 5

Czym zajmuje się agencja marketingowa?

Warto mieć na uwadze Firmbee, które jest oprogramowaniem do zarządzania projektami. Dzięki niemu można śledzić postępy prac i organizację zadań zespołu. Z oprogramowania za darmo można skorzystać pod linkiem: https://firmbee.com/pl/narzedzia/zarzadzanie-projektami Dzięki Firmbee można szybko rozliczyć się z pracownikami oraz klientami. Dodatkowo można uporządkować dane oraz przechowywać bazy kontaktów.

Share This Article
Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *