Jak dzisiaj powinien wyglądać katalog reklamowy?

Ilustrowany Kurier Codzienny

Katalogi klejone, spiralowane, szyte dzisiaj wielu osobom mogą się wydawać zbędne. W końcu wszystko mamy w sieci. To jednak błędne podejście. Katalogi reklamowe sprawdzą się nie tylko na targach, konferencjach, seminariach, ale często to jeden z najbardziej potrzebnych elementów w pracy handlowca na co dzień. 

- reklama -

Druk katalogów reklamowych — profesjonalna prezentacja oferty 

Wybór katalogów drukowanych jest obecnie naprawdę duży. Bez problemu możesz znaleźć rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb i pomysłu, w jaki chcesz zaprezentować swoje usługi lub produkty. Tani druk katalogów wcale nie musi oznaczać gorszej ich jakości. Dzisiaj możliwości technicznych, które pozwalają obniżyć koszty takiego przedsięwzięcia, nie brakuje. Ważne jednak, aby przy podejmowaniu takich marketingowych decyzji nie tracić z oczu głównego celu — wydruk katalogów służyć ma jak najlepszej prezentacji twojej oferty. Katalog reklamowy powinien więc oddawać cechy charakterystyczne marki, uwidaczniać główne atuty, korespondować z komunikacją marki. To ważne, ponieważ spójność przekazu w połączeniu z jego atrakcyjnością ma ogromny wpływ na wrażenie, jakie jesteś w stanie zrobić w ten sposób na potencjalnym kliencie. 

- REKLAMA -

Jak projektować katalogi reklamowe?

Katalogi reklamowe powinny być projektowane przede wszystkim z uwzględnieniem specyfiki prezentowanego produktu i grupy docelowej, do którego taki katalog szyty lub klejony miałby dotrzeć. Przede wszystkim chodzi o to, aby foldery produktowe czy usługowe jak najskuteczniej prezentowały gamę dostępnych rozwiązań, eksponowały ich atuty i wizualizowały je jako przemawiające do klienta. 

- Advertisement -

Katalogi promocyjne z ofertami ograniczonymi czasowo (często nawet do tygodnia) przygotowywane są w inny sposób i z inną koncepcją niż ekskluzywne katalogi dóbr luksusowych, w których o cenach najczęściej nawet nie ma mowy. Wnętrze katalogu powinno oddawać, co i w jaki sposób sprzedajemy. Katalog sklepu z biżuterią nigdy nie będzie przygotowany w ten sam sposób, co gazetka promocyjna marketu sprzedającego artykuły codziennej potrzeby. Inaczej projektowany będzie katalog samochodowy, inaczej marki stawiającej na promocję poprzez ekologiczne rozwiązania wdrażane w swoich produktach lub usługach. Druk cyfrowy daje dzisiaj bardzo dużo możliwości, podobnie jak zróżnicowanie materiałów papierniczych. Dzięki temu możemy bez większego problemu stworzyć katalog firmowy zgodny z DNA marki. 

Katalogi szyte, klejone, spiralowane — co wybrać? 

 Profesjonalna drukarnia zaoferować może ci bardzo różnorodne metody łączenia poszczególnych stron katalogu w całość, natomiast najpopularniejsze są katalogi szyte i klejone. Sporym zainteresowaniem cieszą się także te spiralowane. Wybór między konkretnymi rozwiązaniami przede wszystkim podyktowany powinien być ilością stron, objętością katalogu. Katalogi klejone częściej wykonuje się w przypadku ograniczonej liczby stron, szyte dają nieco więcej możliwości. Za każdym razem warto to jednak skonsultować ze specjalistą. Katalogi spiralowane, podobnie jak klejone, wykonywać można przy ograniczonej liczbie stron. Ważne, aby wybór między tymi rozwiązaniami pasował do charakteru komunikacji. Trudno wyobrazić sobie katalog z dobrami ekskluzywnymi ze spiralnym łączeniem. Dla nowoczesnej, minimalistycznej marki może się to natomiast okazać strzałem w dziesiątkę. 

Katalog reklamowy to twoja wizytówka 

Do produkcji katalogów warto podchodzić z dbałością i uważnością. Katalog służy nie tylko zaprezentowaniu konkretnej oferty, reprezentuje też markę, jej wartości, współtworzy w wyobraźni klienta lub kontrahenta jej obraz. Z tego też względu naprawdę warto zadbać o wykonanie każdego z tym materiałów.  

Share This Article
Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *