Wczesną wiosną rozpocznie się przebudowa zakopianki w Myślenicach, na skrzyżowaniu z ulicą Sobieskiego. – Dzięki tej inwestycji zlikwidujemy sygnalizację świetlną na wjeździe do Myślenic – podkreśla Monika Skrzydlewska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W tym miejscu powstanie również kładka dla pieszych na wysokości przystanku Tarnówka.
Za realizację inwestycji odpowiada firma Banimex. Budowa potrwa 18 miesięcy, do tego czasu trzeba jeszcze doliczyć przerwy zimowe. Nowy węzeł powinien powstać do końca 2025 roku. GDDKiA własnie podpisała umowę z wykonawcą.
Budowa nowego węzła rozpocznie się wczesną wiosną. Pierwsze prace będą polegały na przełożeniu sieci energetycznych niskiego i średniego napięcia, teletechnicznych, kanalizacyjnych, wodociągowych i gazowych, które kolidują z naszą inwestycją. Poza tym konieczna będzie rozbiórka pięciu budynków znajdujących się na placu budowy.
– Dzięki budowie węzła będziemy mogli zlikwidować sygnalizację świetlną, która dziś reguluje ruchem na skrzyżowaniu Zakopianki i ul. Sobieskiego. Powstaną dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na Zakopiankę. Na ul. Sobieskiego zbudujemy rondo, z którego będzie można wjechać na drogę krajową nr 7. Likwidacja świateł i umożliwienie bezkolizyjnego włączania się do ruchu na DK7 zdecydowanie poprawi płynność i bezpieczeństwo – wylicza Monika Skrzydlewska.
Ważnym dla pieszych punktem tej inwestycji będzie budowa nowej kładki w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego. – Dzięki temu będziemy mogli zlikwidować dotychczasowe przejście, a mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przekraczać Zakopiankę – podkreśla przedstawicielka GDDKiA.
DK7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok rośnie natężenie ruchu. W latach 2020-2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Wartość prac w Myślenicach to prawie 56 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
(AI GEG)