Studenci z całego świata odwiedzali czołowe krakowskie galerie sztuki

Grzegorz Skowron
Fot. FB International Programmes Office (BPZ UEK)

Do 15 lipca Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie gości 35 studentów z Bośni i Hercegowiny, Albani, Kosowa, Gruzji, Kazachstanu i Azerbejdżanu. Są to uczestnicy projektu Heritage, Art and Business Intensive Programme w ramach programu SPINAKER finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).

- reklama -

Realizacja projektu rozpoczęła się w czerwcu 2022 roku. Biuro Programów Zagranicznych, jednostka Uniwersytetu Ekonomicznego, otrzymało finansowanie  w wysokości 443 tysięcy złotych na wdrażanie nowego innowacyjnego programu oraz wsparcie studentów zagranicznych zainteresowanych zarządzaniem dziedzictwem kulturowym i sztuką, podniesienie ich kwalifikacji, jakości kształcenia i umożliwienie nauki osobom z ograniczonym dostępem do długoterminowej mobilności.

- REKLAMA -

Multi-dyscyplinarny program dydaktyczny prowadzony przez wykładowców UEK, ASP, kuratora Muzeum Narodowego, prawnika oraz właścicieli galerii sztuki  w wymiarze 110 godzin był realizowany online. Szkoła letnia jest punktem kulminacyjnym projektu i podsumowaniem wiedzy i umiejętności nabytych na zajęciach zdalnych w praktyce, czyli w otoczeniu dziedzictwa kulturowego. Kraków jest idealnym środowiskiem do realizacji programu o tej tematyce.

- Advertisement -

W ramach projektu powstał nie tylko nowy program nauczania, ale również materiały video oraz podcasty o tematyce Smartart. Studenci otrzymali stypendia w wysokości 5000 zł na bilety lotnicze i pobyt w Krakowie. Odwiedzili m.in. czołowe krakowskie galerie sztuki: Shefter Gallery, Galerię Kolekcjoner, Polski Dom Aukcyjny Wojciech Śladowski oraz Galerię Piana

Wdrożenie intensywnego programu wzmocni pozycje uczelni w tych obszarach geograficznych, wzbogaci ofertę o innowacyjny program, wpłynie w sposób znaczący na popularyzację polskiej kultury w krajach, z którymi nie mamy tak bogatej wymiany z racji położenia geograficznego poza głównymi benefitami UE. Starannie dobrani do projektu partnerzy, reprezentujący instytucje oraz obszary kulturowe, zapewniają wieloaspektowe potraktowanie problemu zmiany sposobów działania instytucji edukacyjnych oraz dziedzictwa kulturowego.

(AI GEG)

Share This Article
Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *