Siedem ofert złożono w przetargu na budowę węzła drogowego w ciągu drogi krajowej nr 7 (zakopianki) w Krzyszkowicach. Firmy ostro walczą o o to zlecenie – różnice w proponowanych cenach są niewielkie i wszystkie mieszczą się w limicie wydatków, jaki na to zadanie ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Na budowę węzła drogowego w ciągu drogi krajowej nr 7 na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1942K w Krzyszkowicach GDDKiA może wydać nieco ponad 115,1 mln złotych. Najniższą ofertę o wartości 91,1 mln zł zaproponowała firma Nowak-Mosty. Najdroższą – PORR na kwotę 103,3 mln zł. O kontrakt walczą m.in. takie firmy jako Mota Engil, Skanska czy Strabag.
Wszyscy oferenci:
·Nowak-Mosty – 91 076 804,98 zł
·Swietelsky – 95 107 322,49 zł
·Konsorcjum firm: IMB-Podbeskidzie, Eurovia – 95 998 326,71 zł
·SKANSKA – 98 236 685,41 mln zł
·Mota-Engil – 98 402 539,80 zł
·Strabag – 99 347 100,00 zł
·PORR – 103 277 360,11 zł
– Komisja przetargowa rozpocznie teraz ocenę złożonych ofert. Oprócz kryterium ceny, bardzo ważnym okaże się kryterium jakości. Chcemy uzyskać jak najdłuższą gwarancję na obiekty mostowe, a także na ekrany akustyczne. Przewidujemy, że w ciągu trzech miesięcy będziemy mogli podpisać umowę – mówi Monika Skrzydlewska z GDDKiA.
Planowany bezkolizyjny węzeł jest jednym z istotnych punktów zmian na DK7. – Opracowaliśmy projekt zakładający m.in.: likwidację lewoskrętów, budowę tunelu pod DK7 dla ruchu lokalnego i pieszych, pasów włączenia i wyłączenia, budowę chodnika, przejść dla pieszych na łącznicach i jezdniach dodatkowych, a także korektę lokalizacji zatok autobusowych wraz z peronami przystankowymi – wylicza Monika Skrzydlewska.
W okolicy przyszłego węzła zakopianką przejeżdża codziennie prawie 40 tysięcy pojazdów. Te dane pochodzą z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu, przeprowadzonego w latach 2020-2021. – Dzięki budowie bezkolizyjnego węzła i likwidacji lewoskrętów zdecydowanie poprawi się bezpieczeństwo w tym miejscu – podkreśla przedstawicielka GDDKiA.