Ad image

Już można testować aplikację do dynamicznej taryfy biletowej, ale bilet i tak trzeba mieć

Grzegorz Skowron
Fot. ZTP w Krakowie

Zarząd Transportu Publicznego zachęca mieszkańców do testowania aplikacji, która ma na celu dynamiczne obliczanie opłat za przejazdy komunikacją miejską. Ale sprawdzający działanie przyszłościowego sposobu płacenia za przejazdu tramwajami i autobusami w Krakowie nie mogą zapominać, że muszą w dotychczasowy sposób zapłacić za bilet. Testy potrwają do końca tego roku.

- reklama -

Dlaczego ZTP chce, by krakowianie testowali nową aplikację? – Testy pozwolą na zebranie danych dotyczących funkcjonowania systemu i wyznaczą kierunek dalszych prac, aby docelowe rozwiązanie aplikacji było łatwe i przejrzyste w obsłudze dla pasażerów. Ponadto zebrane dane stanowić będą podstawę do opracowania przyszłego systemu biletowego, dostosowanego do indywidualnych potrzeb pasażerów – tłumaczą pracownicy ZTP.

- REKLAMA -

– Pilotaż to doskonała okazja dla mieszkańców Krakowa, aby wziąć udział w rozwoju systemu dedykowanego komunikacji miejskiej. Wspólna praca uczestników przyczyni się do stworzenia efektywnego i dostosowanego do potrzeb użytkowników systemu biletowego – zachęcają przedstawiciele ZTP

- Advertisement -

Przypominają jednak, że na razie aplikacja nie realizuje płatności za przejazdy ani nie uprawnia do bezpłatnych przejazdów. – Pamiętaj, aby posiadać ze sobą swój ważny bilet do jazdy! – ostrzegają. Za brak biletu na testujących aplikację będą nakładane kary tak jak na gapowiczów.

Jeśli chcecie testować nową aplikację, zapoznajcie się z poniższymi informacjami.

Aplikacja cechuje się prostotą i intuicyjnością w obsłudze. Wystarczy pobrać aplikację w zależności od systemu:

Po pobraniu aplikacji należy użyć kodu ZTP23 i aktywować konto, postępując zgodnie z instrukcją testowania aplikacji FTQ Lab.

Korzystanie z aplikacji:

  1. Rozpocznij podróż: przesuń przycisk w prawo przed wejściem do pojazdu.
  2. Zajmij miejsce w pojeździe i ciesz się podróżą.
  3. Zakończ podróż: przesuń przycisk w lewo po zakończeniu całej podróży. Podczas przesiadania się nie korzystaj z tej opcji, aby aplikacja traktowała przejazd jako jedną, ciągłą trasę.
  4. Podsumowanie trasy: po zakończeniu podróży aplikacja podsumuje trasę. Jeśli trasa została odtworzona poprawnie, należy ją potwierdzić. W przypadku błędów należy opisać w podsumowaniu, co nie zgadza się z rzeczywistą trasą przejazdu.
aplikacja ztp
Już można testować aplikację do dynamicznej taryfy biletowej, ale bilet i tak trzeba mieć 3

(Fot. ZTP)

(AI GEG)

Share This Article
Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *