Ad image

Kładka Kazimierz – Ludwinów będzie gotowa za dwa lata

Grzegorz Skowron
Fot. Wizualizacja: Biuro Projektów Lewicki Łatak Sp. z o.o. Sp.K.

Spółka Primost Południe z Będzina złożyła najtańszą ofertę na budowę kładki Kazimierz – Ludwinów. Za wybudowanie kładki nad Wisłą, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem, chce 113,7 mln złotych. To o blisko 20 mln zł więcej niż miasto zarezerwowało na ten cel. Ale dodatkowe pieniądze się znalazły i firma z Będzina wygrała przetarg na budowę nowej kładki dla pieszych i rowerzystów.

- reklama -

– Wszystkie sprawy udało się dopiąć i komisja przetargowa mogła podjąć decyzję o wskazaniu najkorzystniejszej oferty w tym przetargu. Firma Primost Południe zaproponowała kwotę 113,7 mln zł. Z podpisaniem umowy musimy poczekać na zakończenie ewentualnego postępowania odwoławczego i podpisanie porozumień z gestorami sieci – mówi Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

- REKLAMA -

Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy.

- Advertisement -

Kładka Kazimierz–Ludwinów będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m. Połączy bulwar Inflancki między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Przeprawa zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Tereny sąsiadujące z nową przeprawą staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz bulwarów.

Autorem koncepcji architektonicznej kładki Kazimierz–Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności, zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.

Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Resztę kosztów pokryje miasto.

(AI GEG)

Share This Article
1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *