Macie wrażenie, że na budowie kładki pieszo-rowerowej Kazimierz – Ludwinów czas się zatrzymał? Zarząd Inwestycji Miejskich twierdzi, że budowa trwa, ale przyznaje też, że poprawiany jest projekt kładki. To reakcja na uwagi nowej małopolskiej konserwator zabytków.
„W związku z wnioskiem Małopolskiej Wojewódzkiej Konserwator Zabytków o możliwość ograniczenia najazdów na Bulwarze Inflanckim, ZIM uzyskał od projektanta przeprawy propozycje rozwiązań architektonicznych uwzględniające wytyczne MWKZ. Aktualnie są one weryfikowane w ramach zleconej przez ZIM analizy statyczno-wytrzymałościowej” – podaje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Wcześniej pojawiały się spekulacje, że budowa kładki pieszo-rowerowej, która połączy Bulwar Inflancki i Wołyński, może nawet zostać wstrzymana. Zarząd Inwestycji Miejskich podkreśla, że jej budowa trwa. – Obecnie wykonawca skupia się głównie na prawnym brzegu Wisły. Po stronie Ludwinowa już zakończyła się część prac związanych z przebudową jednej z nitek gazociągu. Instalacja została przekazana do eksploatacji. Realizowane są też pierwsze roboty w branży mostowej. W ostatnich dniach wykonawca, z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, montował w gruncie grodzice stalowe, mające za zadanie zabezpieczyć sieć gazową przed planowanymi robotami mostowymi. W kolejnym etapie rozpoczną się tam prace przygotowawcze do budowy podpory kładki. Z wykorzystaniem palownicy wykonywane będą pale CFA, które zabezpieczą wykop pod podporę – wyliczają przedstawiciele ZIM.
– Po stronie Kazimierza, z uwagi na gęstą sieć podziemnej infrastruktury technicznej, konieczny był dłuższy czas na roboty przygotowawcze związane z przebudową sieci. Ale i tam wykonawca będzie realizował możliwy zakres prac. Kontynuowana będzie przebudowa instalacji elektrycznej średniego napięcia, rozpoczną się prace przy oświetleniu górnego bulwaru – dodają pracownicy miejskiej jednostki.
Autorem koncepcji kładki Kazimierz – Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak, zwycięzca konkursu architektonicznego, rozstrzygniętego przez miasto w 2006 roku. Przeprawa będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy Bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego.
(AI GEG)