Ad image

Kolejne umowy na budowę linii Chabówka – Nowy Sącz

Grzegorz Skowron
Most kolejowy na rzece Mszanka w Mszanie Dolnej na linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz (Wizualizacja - PKP PLK)

PKP PLK podpisały umowy na budowę trzech podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla modernizowanej linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz – podała we wtorek spółka. Inwestycja kosztować będzie ponad 136 mln zł, a środki pochodzą z KPO. Podstacje w Przymłyniu, Pisarzowej i Limanowej mają być gotowe do 2026 r.

- reklama -

Inwestycję wykona konsorcjum Grinea sp. z o.o i PNiUIK sp. z o.o., które będzie miało za zadanie przygotowanie projektów wykonawczych i realizację prac budowlanych. Roboty przy czwartej podstacji trakcyjnej zlokalizowanej w Mszanie Dolnej rozpoczną się już w październiku. Aby ograniczyć wpływ na środowisko, kable elektryczne do wszystkich lokalizacji będą prowadzone pod ziemią.

- REKLAMA -

„Równolegle przygotowujemy podobne inwestycje dla nowego fragmentu linii kolejowej z Podłęża na południe. Ogłosiliśmy przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla podstacji trakcyjnych w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu wraz z pozyskaniem zgód i decyzji administracyjnych, niezbędnych do budowy nowych obiektów energetycznych i sieci przesyłowych” – poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

- Advertisement -

Linia kolejowa z Chabówka – Nowy Sącz jest modernizowana od 2023 r. Trasa jest częścią większego projektu kolejowego Podłęże-Piekiełko, który ma stworzyć szybkie połącznie Krakowa z Zakopanem i Nowym Sączem. Jest to obecnie największa inwestycja kolejowa na południu Polski.

Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach: stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte. W Nowym Sączu, Limanowej, Marcinkowicach i Rabce-Zdroju wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną ma być gotowa do 2030 r. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut, natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.

(PAP)

Share This Article
Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *