Kraków. Udostępnienie kolejnego fragmentu drogi S7 – kilka dni później niż planowano

Ilustrowany Kurier Codzienny
2 Min. Czytania
Fot. ilustracyjne GDDKiA Kraków

2,6-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S7 w Krakowie od węzła Grębałów do węzła Nowa Huta zostanie udostępniony 8 grudnia, a nie jak pierwotnie planowano – 4 grudnia. Na razie pojazdy pojadą tylko jednym pasem w każdym kierunku, a ich przejazd będzie się odbywał po placu budowy.

Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował we wtorek, że przesunięcie terminu udostępnienia drogi jest spowodowane kwestiami formalnymi i dłuższymi niż planowano pracami nad zatwierdzeniem tymczasowej organizacji ruchu.

- REKLAMA -
Ad image

Nowy fragment trasy S7 zostanie otwarty w poniedziałek rano. Z uwagi na to, że będzie to wciąż plac budowy, obowiązywać będzie na nim ograniczenie prędkości do 60 km/h, w miejscach przejazdu między jezdniami, tzw. przewiązek, do 40 km/h.

– Nie udostępnimy w całości obu jezdni. Na jezdni prowadzącej w kierunku Warszawy, w okolicy obecnego zjazdu na ul. Ujastek Mogilski, będą trwały ostatnie prace związane z położeniem nawierzchni – zapowiedział przedstawiciel GDDKiA.

Po ułożeniu nawierzchni w tym miejscu przywrócony zostanie wyjazd z trasy S7 na ul. Ujastek Mogilski. Nie będzie możliwości zjazdu z ul. Ujastek Mogilski na trasę S7. To rozwiązanie będzie utrzymane jeszcze przez kilka miesięcy.

W grudniu 2024 r. GDDKiA oddała do użytkowania 13,3-km odcinek trasy S7 od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice. W budowie wciąż pozostaje 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku znajduje się 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad.

Według zapowiedzi zarządcy dróg, w drugiej połowie 2026 roku planowane jest otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy Krakowa.

Koszt inwestycji to prawie 1,7 mld zł, z czego blisko 956 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków europejskich. Odcinek buduje konsorcjum Gulermak (lider), Gűlermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź. (PAP)

Udostępnij ten artykuł
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *