Spółka Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowuje rozwiązania pozwalające na wznowienie bezpośrednich połączeń pociągów na remontowanej trasie Kraków – Zakopane – przekazała PAP Dorota Szlachta z zespołu prasowego PKP PLK S.A. Pociągi pod Tatry mają jeździć od okresu świątecznego do końca ferii. Później rozpocznie się kolejny etap pac na trasie.
„Prace na kolejowej zakopiance prowadzone są zgodnie z harmonogramem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A łączą realizację inwestycji na jednotorowej trasie do Zakopanego z zapewnieniem bezpośrednich połączeń koleją w sezonie letnim i zimowym. Dzięki temu podróżni mogą korzystać z dotychczasowych efektów prac i coraz lepszej komunikacji pociągiem pod Tatry” – powiedziała PAP Szlachta.
Obecnie na odcinkach między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem jest realizowany kolejny etap prac, których efektem będzie skrócenie czasy podróży na trasie Kraków – Zakopane do dwóch godzin. Podczas tego etapu m.in. przebudowano stacje w Osielcu, Chabówce oraz przystanki osobowe w Skawie i Szaflarach. Na odcinku Szaflary – Biały Dunajec powstało nowe torowisko. Roboty trwają także na stacji końcowej w Zakopanem, gdzie powstaje centrum komunikacyjne.
Wcześniej, bo przed wakacjami na trasie kolejowej do stolicy Tatr przebudowano 21 stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem, oraz zmodernizowano 125 przejazdów kolejowo-drogowych. Od marca 2023 r. planowana jest kolejna faza robót na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
„Z każdym etapem inwestycji, dzięki przebudowie torów, sieci trakcyjnej, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem, poprawia się sprawność kolejowej zakopianki, wzrasta poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej” – dodała Szlachta.
Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2023 r. (PAP)