Sześć ofert wpłynęło w przetargu ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie na opracowanie koncepcji rozbudowy układu drogowego w południowo-zachodniej części miasta, której głównym elementem będzie budowa nowej linii tramwajowej w kierunku Skawiny.
Przetarg dotyczy opracowania koncepcji rozbudowy ulicy Bunscha, budowy ulicy Humboldta oraz budowy nowej linii tramwajowej i tras rowerowych. Inwestycja, której realizatorem jest ZIM, ma ułatwić poruszanie się w południowo-zachodniej części Krakowa.
Dyrektor ZIM Łukasz Szewczyk poinformował w piątek, że w postępowaniu wpłynęło sześć ofert. „Teraz będą one analizowane pod względem formalnym. W ciągu paru tygodni poznamy decyzję komisji przetargowej co do wyboru najkorzystniejszej oferty” – zapowiedział.
Zgodnie z przekazanymi informacjami, propozycje przedstawione przez oferentów wahają się od ponad 1,6 mln zł do niemal 4 mln zł. Miasto zabezpieczyło na to przedsięwzięcie ok. 1,8 mln zł.
Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie zaproponowanie przynajmniej trzech wariantów koncepcji tej inwestycji, spośród których wskazane będzie rozwiązanie preferowane do dalszych prac. W oparciu o wariant preferowany złożony będzie wniosek o decyzję środowiskową. W ramach tego postępowania przeprowadzone będą konsultacje społeczne.
Wykonawca będzie miał 20 miesięcy, licząc od podpisania umowy, na kompletną realizację zadania, a więc zaproponowanie wariantów koncepcji, uzyskanie wszelkich uzgodnień, wskazanie rozwiązania optymalnego, przygotowanie i złożeniem materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej i uzyskanie tej decyzji.
Zgodnie z założeniem ulica Bunscha ma zostać rozbudowana na odcinku ok. 1,4 km. Na jej przedłużeniu ma powstać ulica Humboldta o długości ok. 1,3 km. Następnie na odcinku od ul. księdza Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina ma zostać rozbudowana ul. Skotnicka (ok. 1 km).
Wzdłuż tych wszystkich elementów układu drogowego powstanie nowa linia tramwajowa. Jej początek wyznacza pętla Czerwone Maki. W przypadku komponentu tramwajowego rozważane są dwie opcje: pierwsza to budowa linii wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta i Skotnickiej do pętli wraz z terminalem i parkingiem, który miałby być zlokalizowany w rejonie węzła autostradowego, po jego wschodniej lub zachodniej stronie. W ramach drugiej opcji, linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie Szpitala im. Babińskiego.
W ramach całego zadania wybudowane mają zostać także drogi rowerowe, chodniki i przystanki autobusowe. Ponadto przebudowane będą skrzyżowania, a także wybudowana lub przebudowana infrastruktura podziemna.
(PAP)
Jak zwykle mapa nie ma naniesionej ani jednej ulicy. Trasa może być projektowana na Marsie
Tramwaj w Sidzinie a ul.Wrony to same dziury !!!!!! jak na księżycu na który odleciał pomysłodawca tego tramwaju za 100 lat.