Do poniedziałku nieczynne są punkty sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w Krakowie. Powód? Zarząd Transportu Publicznego przejmuje te punkty od MPK i potrzebny jest czas na wprowadzenie zmian. Bilety jednorazowe i okresowe można kupować tylko w automatach na przystankach oraz w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej.
„W związku z przejęciem Punktów Sprzedaży Biletów i przekształceniem ich w Punkty Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej, a także z powodu konieczności przeprowadzenia niezbędnych prac organizacyjnych, w piątek, 30 czerwca, oraz poniedziałek, 3 lipca, wszystkie punkty będą nieczynne” – czytamy w komunikacie krakowskiego magistratu.
Dodatkowo Punkt Obsługi Pasażerów przy pętli „Dworzec Główny Wschód” będzie nieczynny przez cały lipiec. Jego dłuższe zamknięcie związane jest z przeniesieniem go do nowej lokalizacji – obok Punktu Obsługi Klientów Małopolskiej Kolei Aglomeracyjnej. „O ponownym otwarciu punktu będziemy informować w najbliższym możliwym czasie” – zaznaczają urzędnicy.
Przez najbliższych kilka dni bilety można kupować więc tylko w automatach. Załatwienie jakichkolwiek spraw w punktach sprzedaży będzie możliwe dopiero od wtorku, 4 lipca 2023. od tego dnia punkty sprzedaży biletów MPK zmienią się w punkty obsługi pasażerów KMK (komunikacji miejskiej w Krakowie). Dostępne tam będą takie usługi jak:
- przyjmowanie wniosków o wydanie karty miejskiej
- doładowanie kart miejskich biletami okresowymi
- wyrabianie duplikatów kart mieszkańca ze zdjęciem
- rozpatrywanie reklamacji dotyczących kart miejskich.
Zmian jest więcej. ZTP będzie mieć własnych kontrolerów biletów. Sprawdźcie, jakie zmiany czekają pasażerów…
Nowy numer infolinii Karty Krakowskiej
Od 1 lipca zmianie ulega również numer infolinii Karty Krakowskiej. Informacje o programie mieszkańcy będą mogli uzyskać pod numerem infolinii Urzędu Miasta Krakowa: 12 616 55 55 (Program nie będzie już obsługiwany przez MPK SA w Krakowie).
Adresy mailowe dla użytkowników Karty Krakowskiej pozostaną bez zmian:
- reklamacje i pytania – kontakt@kk.krakow.pl
- potwierdzanie faktu płacenia podatków w Krakowie – okazpit@kk.krakow.pl
Nie zmienią się także zasady obsługi użytkowników Karty Krakowskiej, w tym
rejestrowanie i logowanie do kont użytkowników w aplikacjach i na stronie
kk.krakow.pl.
Nowa kontrola biletów
„Organizator transportu, jakim jest ZTP, ma prawo do prowadzenia w pojazdach KMK dodatkowych kontroli dokumentów przewozu, nie objętych zakresem umowy z obecnym wykonawcą, czyli firmą Rewizor. Dlatego zdecydowano o uruchomieniu dodatkowej kontroli biletów. W lipcu część kontrolerów (bezpośrednio z ramienia ZTP) będzie również wykonywać czynności kontrolerskie w pojazdach KMK” – czytamy w komunikacie o zmianach w organizacji komunikacji miejskiej w Krakowie.
Niebawem rozpocznie się nabór na stanowiska kontrolerów w tramwajach i autobusach. Szczegółowe informacje na temat zatrudnienia kontrolerek i kontrolerów do prowadzenia kontroli dokumentów przewozów komunikacji miejskiej w Krakowie są umieszczone w ogłoszeniu o pracę [PDF].
„Świadczenie tych usług wewnątrz Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie daje większą kontrolę nad jakością i spójnością usług. Jednostka może ustalać wytyczne, standardy i procedury, które muszą być przestrzegane przez jej personel, co pozwoli na szybsze reagowanie w przypadku ewentualnych uchybień. Może również zapewniać odpowiednie szkolenia pracownikom, które przełożoną się na wysoką jakość obsługi pasażerów. Kontrola oraz podnoszenie jakości prowadzonych usług jest kluczowa dla budowania zaufania pasażerów i utrzymania pozytywnego wizerunku organizatora transportu” – tak ZTP uzasadnia konieczność zatrudnienia własnych rewizorów.
(AI GEG)