Tory kolejowe w Zakopanem nie wytrzymały wysokich temperatur

Grzegorz Skowron
Fot. Pixabay

Oddana niedawno do użytku linia kolejowa do Zakopanego już wymagała naprawy. Tory w nie wytrzymały wysokich temperatur. – Deformacje torów na stacji kolejowej w Zakopanem, spowodowane nagłym wzrostem temperatur, zostały naprawione. Ruch kolejowy odbywa się bez przeszkód – poinformowała w piątek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- reklama -

– Ruch pociągów na linii do Zakopanego jest prowadzony bez przeszkód. Stwierdzone punktowe deformacje toru na stacji Zakopane spowodowały wprowadzenie miejscowych ograniczeń prędkości. Obecnie tory zostały już wyregulowane” – przekazała Dorota Szalacha.

- REKLAMA -

Jak wyjaśniła rzeczniczka, przyczyną deformacji był bardzo duży, jak na okres wczesnowiosenny, wzrost temperatur, który wystąpił w ostatnich dniach. Tory na tym odcinku były układane w okresie zimowym, przy niskiej temperaturze.

- Advertisement -

– Skokowy wzrost temperatur spowodował powstanie naprężeń w szynach, a w konsekwencji wystąpienie nierówności w torze. Wykonawca jeszcze przed pojawieniem się deformacji, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych, rozpoczął regulację toru, a po zidentyfikowaniu usterek rozpoczął ich likwidację w ramach prac kontraktowych. Wszystkie tory stacyjne w Zakopanem zostały już naprawione i odprężone – wyjaśniła.

Prace naprawcze były prowadzone w porze nocnej, bez większego wpływu na ruch kolejowy. Wszystkie usterki na stacji Zakopane zostały usunięte.

Remont tzw. kolejowej zakopianki trwał od 2018 r. Pociągi na wyremontowaną, historyczną stację Zakopane wjechały 22 grudnia ubiegłego roku. Oprócz zupełnie nowego torowiska, trasa Kraków – Zakopane zyskała m.in. zmodernizowane stacje i przystanki. Na odcinku Nowy Targ – Zakopane dodatkowo powstały także zupełnie nowe przystanki – w Bańskiej Niżnej i Poroninie – Misiagach. Na stacji końcowej nadal trwają roboty wykończeniowe i powstaje kolejny peron. Inwestycja o wartości ponad 1,1 mld zł netto jest współfinansowana przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Historyczny dworzec kolejowy w Zakopanem, który powstał pod koniec XIX w., został przejęty przez Miasto Zakopane i odremontowany; stał się częścią Centrum Komunikacyjnego wraz z przyległym dworcem autobusowym i wielopoziomowym parkingiem.

(PAP)

Udostępnij ten artykuł
Leave a Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *