Zakończono budowę kładki Grzegórzki – Zabłocie, która ułatwi poruszanie się pieszych pomiędzy prawym i lewym brzegiem Wisły, a rowerzystom umożliwi dogodny przejazd do centrum od strony Zabłocia i stworzy alternatywę dla mostu Powstańców Śląskich.
Początkowo w tym miejscu w ogóle nie planowano kładki dla pieszych i rowerzystów. Szansa na budowę kładki dla pieszych i rowerzystów przez Wisłę na wysokości ulic Podgórskiej i Zabłocie pojawiła się w ramach realizowanej przez PKP PLK SA modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, przewidującej budowę kilku przepraw mostowych na potrzeby ruchu kolejowego. W lutym 2020 r. złożona została miastu oferta współpracy w tej sprawie. 17 kwietnia 2020 r. Gmina Kraków zawarła umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe SA dotyczącą budowy kładki przy mostach kolejowych.
W ramach przedsięwzięcia powstały ciągi piesze i rowerowe na obiekcie mostowym oznaczonym symbolem M3 oraz na ścianach oporowych i pochylniach usytuowanych wzdłuż ul. Halickiej oraz przy ul. Zabłocie. Powstała infrastruktura o łącznej długości ok. 660 m od ul. Przemyskiej do stacji kolejowej Kraków Zabłocie. Wszystkie ciągi piesze przystosowane są dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Łączna szerokość kładki wynosi ok. 9 m.
Prace przy budowie przeprawy dla pieszych i rowerzystów właśnie się zakończyły. Zadanie zostało dofinansowane z rządowych środków na przygotowanie III Europejskich Igrzysk.