Kraków. Zmiana organizacji ruchu na węźle Grębałów na budowanym odcinku S7

Ilustrowany Kurier Codzienny
2 Min. Czytania
Fot. ilustracyjne GDDKiA Kraków

W nocy z niedzieli na poniedziałek drogowcy zmienią organizację ruchu na węźle Grębałów w Krakowie, który powstaje w ramach budowy nowohuckiego odcinka drogi ekspresowej S7. Cały odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta ma być udostępniony z końcem tego roku.

Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformował, że prace związane z wprowadzeniem nowego oznakowania i dostosowaniem układu drogowego węzła Grębałów potrwają od północy do 6 rano w poniedziałek.

Po zmianie samochody poruszające się ul. Kocmyrzowską pojadą jednym pasem w obu kierunkach przez rondo zbudowane nad trasą S7. Tym samym ul. Kocmyrzowska zostanie przełożona na jej nowy, docelowy ślad. Na odcinku między węzłem Grębałów a budowaną pętlą tramwajową kierowcy pojadą nową jezdnią (od strony Cmentarza) (ruch jednym pasem w każdym kierunku).

Dojazd z ul. Łowińskiego z obu stron (tj. od strony ul. Okulickiego i ul. Ujastek) będzie poprowadzony jak dotychczas, wjazdami na węzeł. Na ul. Łowińskiego (poniżej ul. Kocmyrzowskiej) pozostawione będzie tymczasowe rondo ze względu na ruch sprzętu budowlanego, wyjeżdżającego z placu budowy i pobliskiego zaplecza budowy.

W grudniu 2024 r. GDDKiA oddała do użytkowania 13,3 km odcinek trasy S7 od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice. W budowie jest 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku powstanie 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad.

Według zapowiedzi zarządcy dróg z końcem tego roku udostępniony będzie 2-kilometrowy odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta, a w drugiej połowie 2026 roku planowane jest otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy Krakowa.

Koszt inwestycji to prawie 1,7 mld zł, z czego blisko 956 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków europejskich. Odcinek buduje konsorcjum Gulermak (lider), Gűlermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź.(PAP)

Udostępnij ten artykuł
Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *