Ad image

Czy pociągi z Tarnowa zatrzymają się na nowej stacji Kraków Grzegórzki?

Grzegorz Skowron
Fot. PKP PLK

3 września zostanie oddana do użytku nowa stacja kolejowa w Krakowie. Przystanek Grzegórzki ma być jednym z najbardziej obleganych przez pasażerów wysiadających z pociągów, bo jest najbliżej ścisłego centrum i blisko przystanków komunikacji tramwajowej. Okazuje się, że na tym przystanku nie przewidziano postoju dla wszystkich pociągów lokalnych. Chodzi o te z Tarnowa – one mają przejeżdżać przez Grzegórzki bez zatrzymywania się i zatrzymają się dopiero na Dworcu Głównym w Krakowie. Ale być może się to zmieni.

- reklama -

O otwarciu przystanku kolejowego Kraków Grzegórzki informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. „Już 3 września podróżni skorzystają z nowego przystanku Kraków Grzegórzki. Zatrzymywać się przy nim będą pociągi regionalne i aglomeracyjne m. in. z Wieliczki, Bielska-Białej, Skawiny, czy lokalnego lotniska. Nowy obiekt usprawni codzienne podróże mieszkańców stolicy”- podaje PKP PLK.

- REKLAMA -

W wyliczance miejsc, z których będzie można dojechać pociągiem na Grzegórzki nie ma Tarnowa. To nie jest pomyłka. Pociągi z Tarnowa, a więc kursujące na trzeciej linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, nie będą zatrzymywać się na stacji Kraków Grzegórzki. Dlaczego? Okazuje się, że nie ma już dla nich miejsca na torach przeznaczonych dla lokalnych połączeń kolejowych. Przy peronach na Grzegórzkach ma się zatrzymywać nawet 120 pociągów na dobę.

- Advertisement -
kolej grzegorzki 1
Czy pociągi z Tarnowa zatrzymają się na nowej stacji Kraków Grzegórzki? 3

Ta informacja wywoła ogromne kontrowersje. Wielu pasażerów nie kryło oburzenia tym, że niektóre pociągi nie zatrzymają się przy hali targowej na Grzegórzkach. Zareagował na to wicemarszałek małopolski Łukasz Smółka, który zadeklarował, że to się zmieni. Jak podaje Radio Kraków, wicemarszałek Smółka, że do 1 października zostanie wprowadzony postój na stacji Grzegórzki także dla pociągów kursujących na trzeciej Linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Przez Grzegórzki – po przebudowie linii kolejowej – przebiegają cztery tory. Ale miejsca było na tyle mało, że perony stacji wybudowano tylko przy skrajnych torach. Środkiem biegną dwa tory, po których mają jeździć pociągi dalekobieżne – bez możliwości zatrzymania się przy hali targowej.

(AI GEG)

Share This Article
1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *