Kiedy przebudowa zakopianki z Nowego Targu do Zakopanego? Nie tak szybko…

Grzegorz Skowron
Fot. GDDKiA Kraków

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłasza drugi przetarg na projekt przebudowy zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami. Oferty można składać do3 października. Na wykonanie dokumentacji zwycięska fima będzie mieć 32 miesiące.

- reklama -

Nie wiadomo, czy taka się znajdzie. To już drugi przetarg, pierwszy zakończył się fiaskiem. – Pierwsze postępowanie, ogłoszone w maju, unieważniliśmy ze względu na wartość złożonych wówczas ofert. Były wyższe niż przewidziany przez nas budżet – przyznaje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.

- REKLAMA -

Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę. Dodatkowe utrudnienia i korki tworzą się w sezonie turystycznym.   

- Advertisement -

W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. – Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem – podkreśla Kacper Michna.

Przebudowa drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. – Tam, gdzie będzie to możliwe, chcemy dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planujemy rozbudowę skrzyżowań, przebudowę zjazdów i wybudowanie ok. 1 200 metrów chodnika – wylicza przedstawiciel GDDKiA i zaznacza, że opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy.   

– O krok dalej jesteśmy z pracami przygotowawczymi dotyczącymi przebudowy drugiego fragmentu DK47, od Szaflar do ronda w Zakopanem. W styczniu podpisaliśmy umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Przewidujemy, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych – podsumowuje Kacper Michna.

(AI GEG)

Share This Article
Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *