Ad image

Kolejne cztery dni utrudnień na zakopiance pod Krakowem

Grzegorz Skowron
Fot. GDDKiA Kraków

W poniedziałek (13 listopada) o godz. 5 rano rozpoczyna się kolejny etap prac związanych z budową węzła w Gaju na zakopiance. Do czwartku wieczorem zamknięty będzie dla ruchu 200-metrowy odcinek jezdni zakopianki prowadzący w kierunku Myślenic. Samochody jadące w kierunku Myślenic zostaną skierowane na jezdnię wschodnią i będą poruszały się jednym pasem. Pojazdy jadące w kierunku Krakowa również będą miały do dyspozycji tylko jeden, prawy pas (lewym pasem będzie prowadzony ruch w kierunku Myślenic.

- reklama -

– Kontynuujemy montaż konstrukcji wiaduktu, tym razem nad zachodnią stroną drogi krajowej nr 7. Dlatego od poniedziałku rano do czwartku wieczorem zamkniemy fragment jezdni zakopianki prowadzący w kierunku Myślenic. Będzie to ok. 200-metrowy odcinek, a więc dwukrotnie krótszy niż podczas prac prowadzonych w ostatnim tygodniu – informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- REKLAMA -

Utrudnienia nie będą jednak mniejsze. A to dlatego, że ruch w obu kierunkach będzie odbywał się tylko po jednej jezdni zakopianki. – Samochody jadące w kierunku Myślenic zostaną skierowane na jezdnię wschodnią i będą poruszały się jednym pasem. Pojazdy jadące w kierunku Krakowa również będą miały do dyspozycji tylko jeden, prawy pas (lewym pasem będzie prowadzony ruch w kierunku Myślenic) – tłumaczy przedstawiciel GDDKiA.

- Advertisement -

W Gaju powstaje wiadukt nad DK7 o długości ponad 120 m. Na wiadukcie oprócz jezdni będzie też ciąg pieszy, pozwalający przemieszczać się pomiędzy ulicami Zadziele i Widokową. Dodatkowo powstaną pasy włączania na DK7, chodniki o długości 750 m oraz nowa kanalizacja deszczowa. Koszt budowy to prawie 32 mln zł, została sfinansowana ze środków budżetu Państwa.

Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w latach 2020/2021 wykazał, że codziennie średnio w tym miejscu przejeżdża prawie 60 tysięcy pojazdów. Nowy wiadukt poprawi bezpieczeństwo kierowców i pieszych.

(AI GEG)

Share This Article
Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *