Sześć wariantów dla linii tramwajowej na Kliny

Grzegorz Skowron
Fot. MPK w Krakowie

Urzędnicy chcą zlecić wykonanie „Studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny”. W dokumencie powinna się znaleźć analiza co najmniej 6 wariantów przebiegu nowej trasy dla tramwajów. Preferowany jej przebieg może być znany na przełomie tego i przyszłego roku.

- reklama -
Ad image

Sześć wariantów

- REKLAMA -

• Wariant I: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę Klinów

- Advertisement -

• Wariant II: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym

• Wariant III: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego „Borek Fałęcki I” wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru Klinów

• Wariant IV: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego „Borek Fałęcki I” wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru Klinów

• Wariant V (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa o przebiegu zaproponowanym przez wykonawcę

• Wariant VI (alternatywny): zakładający obsługę obszaru Klinów innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego: autobusem, koleją

Wskazane przez urzędników warianty zakładają więc nie tylko analizę przebiegu nowej linii tramwajowej, ale także przebadanie, czy nie lepsze byłaby rezygnacja z jej budowy. „Studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny” ma zakończyć się wskazanie preferowanego wariantu. Dokument ma byc gotowy w ciagu 7 miesięcy od podpisania umowy, a więc najprawdopodobniej na przełomie tego i przyszłego roku. 23 kwietnia mija termin, w którym chętni na wykonanie tej analizy mogą składać swoje oferty.

Wykonawca przeanalizuje rozwiązania wariantowe biorąc pod uwagę: prognozy ruchu, uwarunkowania geologiczne i hydrogeologiczne, istniejącą infrastrukturę techniczną, uwarunkowania prawne i własnościowe gruntów, oddziaływanie inwestycji na środowisko, koszty inwestycyjne i eksploatacyjne, korzyści społeczne i gospodarcze oraz wskaźniki efektywności ekonomicznej. Wskaże również wariant preferowany w oparciu o zaakceptowaną przez miasto Kraków metodę i kryteria oceny, biorąc pod uwagę wyżej wymienione analizy.

– Dokumentacja zostanie przedyskutowana z mieszkańcami podczas spotkania konsultacyjnego – zapewniają urzędnicy. I podkreślają, że opracowanie „Studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny” będzie podstawą do podejmowania dalszych działań w zakresie rozwoju układu komunikacyjnego w tym rejonie Krakowa.

(AI GEG)

Udostępnij ten artykuł
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *