W piątek wieczorem otwierają tunel pod Opolską. Na razie tylko ten w stronę Nowej Huty

Grzegorz Skowron
Fot. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie

To jeszcze nie jest koniec utrudnień w tym miejscu. Ale już od piątku, 12 maja 2023, od godz. 20, będzie można jeździć tunelem pod ulicą Opolską. Na razie tylko w jednym kierunku – w stronę Nowej Huty. Druga komora tunelu ma być oddana do użytku dziesięć dni później – 22 maja.

- reklama -

Na razie ruch w tunelu będzie się odbywał komorą południową. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. – Warto pamiętać, że konstrukcja to nadal plac budowy – przypominają urzędnicy. To dlatego po wpuszczeniu ruchu do tunelu pod Opolską będzie tam tymczasowo obowiązywało ograniczenie prędkości do 40 km/h. – Noga z gazu również przy dojazdach do tunelu. Po stronie wschodniej i zachodniej będą lokalne zwężenia z uwagi na prowadzone roboty budowlane – ostrzegają drogowcy.

- REKLAMA -

Druga z komór tunelu, po stronie północnej, uruchomiona będzie prawdopodobnie 22 maja. Wtedy przejazd nowym tunelem będzie możliwy także w kierunku Bronowic.

- Advertisement -

Tunel drogowy wzdłuż ul. Opolskiej to jeden z siedmiu obiektów inżynierskich, realizowanych w ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Jego celem podstawowych jest oddzielnie ruchu tranzytowego na linii wschód – zachód od układu drogowo-torowego na kierunku północ-południe. Wszystko po to, aby usprawnić i przyspieszyć przejazd komunikacji zbiorowej. Dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, tramwaje jadące na północ sprawnie przetną ruchliwą arterię. Tunel ma ok. 100 m, a włącznie z najazdami – ok. 414 m. Konstrukcja jest szeroka na ok. 23 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 m. Ciężar dopuszczonych pojazdów to 50 ton.

Po skierowaniu ruchu kołowego do tunelu, wykonawca będzie prowadził kolejne roboty na poziomie „0”. Będą tam sukcesywnie spinane torowisko tramwajowe, a także realizowane pozostałe elementy infrastruktury – ulice, chodniki i ścieżki rowerowe.

(AI GEG)

Share This Article
Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *