Mieszkańcy Krakowa często korzystali z tego punktu obsługi pasażerów komunikacji miejskiej. Po wakacjach, na początku roku akademickiego i po pierwszym półroczu roku szkolnego zawsze tworzyły się tu kolejki. Kolejki znikną, bo zniknie punkt przy ul. Podwale. Urzędnicy tłumaczą, że w jego miejsce pojawi się nowy – w poczekalni na pętli na Górce Narodowej.
Jak informuje Zarząd Transportu Publicznego, od listopada tego uruchomiony zostanie nowy Punkt Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie w poczekalni na pętli na Górce Narodowej. Nowy punkt zastąpi dotychczas funkcjonujący POP przy ul. Podwale. –
Decyzja ta podyktowana jest przede wszystkim potrzebą rozproszenia obecnie funkcjonujących lokalizacji Punktów Obsługi Pasażerów – tłumaczą przedstawiciele ZTP.
Drugi powód to koszty. Zarząd Transportu Publicznego przejął w zarządzenie terminal, w związku z tym koszty nowo powstałego punktu będą się sprowadzać wyłącznie do mediów. Obecnie wynajęcie pomieszczenia dla POP przy ul. Podwale kosztuje rocznie około 150 tys. złotych.
Urzędnicy z ZTP uspokajają, że w centrum miasta będą funkcjonować pozostałe dwa Punkty Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Pierwszy przy ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00) oraz drugi w holu Dworca Kraków Główny PKP (obok Biedronki), który działa od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00. W dalszym ciągu funkcjonuje też POP w Nowej Hucie, w budynku na os. Centrum D 7, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 11.00–18.00.
W Punkcie Sprzedaży Biletów dostępne są m.in. następujące usługi:
-przyjmowanie wniosków o wydanie karty miejskiej
-doładowanie kart miejskich biletami okresowymi
-wyrabianie duplikatów kart mieszkańca ze zdjęciem.
(AI GEG)