Zwężenie zakopianki pod Krakowem w dwóch miejscach

Grzegorz Skowron
Fot. GDDKiA Kraków

Kierowcy jadący zakopianką w kierunku Krakowa muszą uzbroić się w cierpliwość. Ważna droga w kierunku Krakowa zwężona jest już w dwóch miejscach – w Gaju i Głogoczowie.

- reklama -

– We wtorek (14 maja) zmienimy organizację ruchu na zakopiance w Głogoczowie, w okolicy budowanej kładki dla pieszych. Na odcinku ok. 100 metrów zwęzimy jezdnię w kierunku Krakowa do jednego, lewego pasa. Poza tym przeniesiemy też przystanek autobusowy Głogoczów Podlesie w kierunku Myślenic kilkadziesiąt metrów na południe, dalej od terenu budowy – informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak tłumaczy, zmiana organizacji ruchu jest niezbędna, żeby wykonać prace związane ze wzmocnieniem skarpy i  przygotowaniem fundamentów podpory przyszłej kładki.

- REKLAMA -

Zwężenie jezdni jest już w Gaju, gdzie budowany jest nowy węzeł. Ruch w tym miejscu został przeniesiony na jezdnię w kierunku Krakowa, kierowcy mają do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

- Advertisement -

Kładka w Głogoczowie

Nowe przejście nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.

Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.

Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Prace planujemy zakończyć jesienią tego roku.

Budowa węzła w Gaju

W Gaju powstaje wiadukt nad DK7 o długości ponad 120 m. Na wiadukcie oprócz jezdni będzie też ciąg pieszy, pozwalający przemieszczać się pomiędzy ulicami Zadziele i Widokową. Dodatkowo powstaną pasy włączania na DK7, chodniki o długości 750 m oraz nowa kanalizacja deszczowa. Koszt budowy to prawie 32 mln zł, została sfinansowana ze środków budżetu Państwa.

Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w latach 2020/2021 wykazał, że codziennie średnio w tym miejscu przejeżdża prawie 60 tysięcy pojazdów. Nowy wiadukt poprawi bezpieczeństwo kierowców i pieszych.

(AI GEG)

Share This Article
Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *