Powrót pociągów do Lotniska do 30 minut
Największym wydarzeniem nowej edycji rozkładu jazdy pociągów będzie powrót 30-minutowej częstotliwości kursowania pociągów na odcinku linii SKA1 Kraków Główny – Kraków Lotnisko. Ze wskazanego odcinka znikną całkowicie autobusy komunikacji zastępczej, co poprawi znacząco ofertę dla przystanków Kraków Młynówka, Kraków Zakliki i Kraków Olszanica (których autobusy nie obsługiwały). Ograniczenie częstotliwości kursowania pociągów do Lotniska nastąpiło w 2017 r. Termin przywrócenia ruchu pociągów co 30 minut był kilkukrotnie przekładany. Jednakże tym razem negocjacje prowadzone pomiędzy Kolejami Małopolskimi a Spółką PKP PLK S.A. przyniosły pozytywny skutek.
Postoje na stacji Kraków Nowa Huta
W związku z kontynuacją prac torowych na odcinku Kraków Główny – Podłęże część pociągów kursujących w kierunku Tarnowa w dalszym ciągu będą kursować trasą objazdową przez Nową Hutę. Dotychczas jednak wskazaną trasę wszystkie pociągi pokonywały bez postojów handlowych. Od 15 marca ten stan ulegnie zmianie. Podróżni będą mogli wsiadać i wysiadać z pociągów linii SKA3 na stacji Kraków Batowice, a także na stacji Kraków Nowa Huta, gdzie Spółka PKP PLK S.A. przywraca do stanu używalności nieczynną od ponad 20 lat infrastrukturę pasażerską. To nie koniec zmian w tym zakresie. Województwo Małopolskie wystąpiło do Zarządcy Infrastruktury o odbudowę peronu także na przystanku Kraków Lubocza. Omawiane zmiany przyczynią się do poprawy obsługi komunikacyjnej północno-wschodniej części Krakowa.
Więcej utrudnień na trasie do Trzebini i Oświęcimia
Na zwiększone utrudnienia będą musieli przygotować się podróżni korzystający z trasy do Trzebini i Oświęcimia. Spółka PKP PLK S.A. wchodzi w kolejny etap modernizacji trasy Kraków – Katowice, który będzie obejmie zapowiadaną od dawna likwidację stacji w Dulowej oraz zmianę systemu sterowania ruchem na stacji w Trzebini. Dodatkowo prowadzone będą prace mające na celu likwidację osuwiska pomiędzy Trzebinią a Chrzanowem, która będzie się wiązała z całkowitym zamknięciem tego szlaku na okres od 4 maja do 13 czerwca. W związku z powyższym pociągi kursujące z Krakowa do Oświęcimia i Czechowic-Dziedzic będą na wybranych odcinkach zastępowane komunikacją autobusową. W związku z dużymi zmianami godzin kursowania pociągów, zmianie ulegnie również rozkład jazdy linii autobusowej o charakterze użyteczności publicznej Olkusz – Krzeszowice.
Kontynuacja prac na linii Kraków – Zakopane
Od 24 lutego Zarządca Infrastruktury wprowadził kolejny etap rewitalizacji linii „zakopiańskiej”. Obecnie prace skoncentrowane są pomiędzy Chabówką a Szaflarami, gdzie podróżnych przewożą autobusy komunikacji zastępczej. Do końca maja uda się utrzymać ruch pociągów pomiędzy Szaflarami a Zakopanem. W dalszym ciągu będą również występować utrudnienia na odcinku od Krakowa do Skawiny, przez co w dalszym ciągu część połączeń (w tym wszystkie w kierunku Bielska-Białej) będzie na odcinku od Krakowa Płaszowa do stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona obsługiwane komunikacją zastępczą.
Szczegółowe rozkłady jazdy są już dostępne na stronie https://portalpasazera.pl/.
Źródło: malopolska.pl