Rusza Motorola Solutions Science Cup – ogólnopolski konkurs programistyczny dla uczniów

Grzegorz Skowron
Fot. materiały prasowe

Uczniowie szkół średnich z całego kraju mogą wziąć udział w konkursie programistycznym organizowanym przez firmę Motorola Solutions, która w Krakowie ma swoje centrum oprogramowania. Drużyny będą rozwiązywać zadania przygotowane przez doświadczonych informatyków.

- reklama -

Jak podali we wtorek organizatorzy, rozpoczął się nabór do piątej edycji ogólnopolskiego konkursu programistycznego dla uczniów szkół średnich Motorola Solutions Science Cup i potrwa do końca lutego br. Zapisać może się każda szkoła niezależnie od swojego profilu i lokalizacji. Zgodnie z regulaminem jedna szkoła może zgłosić dowolną liczbę 5-osobowych ekip, z których każda zmierzy się z jednym z trzech proponowanych zadań praktycznych. W tym roku będą to trzy gry, w których uczestnicy będą musieli wykazać się znajomością inżynierii, fizyki lub algorytmiki.

- REKLAMA -

„Łączymy edukację z zabawą, dlatego wśród zadań zawsze znajdują się zadania typowo programistyczne, ale też gry, czy konkursy sprawnościowe. W tym roku skupiamy projekty wokół trzech aspektów tematycznych. Są to: wyścigi samochodowe, symulatory budowy mostów, a także gra w szachy ze sztuczną inteligencją” – zapowiedział Piotr Bochaczyk, inżynier programista z Motorola Solutions i inicjator konkursu.

- Advertisement -

Całe przedsięwzięcie potrwa do końca maja 2025 r. kiedy to w finale w Krakowie spotka się dziewięć wybranych drużyn z całej Polski. Więcej informacji o konkursie uzyskać można na: https://science-cup.pl/.

Według Bochaczyka wydarzenie łączy naukę z rozrywką, a jego celem jest popularyzacja technologii informacyjnych oraz nauk ścisłych: w szczególności informatyki, logiki, matematyki i fizyki wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Polsce.

Konkurs ma wyłonić najlepszych programistów młodego pokolenia. Wśród drużyn z całej Polski – przekazali organizatorzy – znaleźć można licea ogólnokształcące, ale także technika o różnych profilach kształcenia.

„Konkurs dowodzi, że nasza młodzież jest nie tylko doskonale zorientowana na rozwiązanie problemów, ale ma też ku temu doskonałe kompetencje: kreatywność, komunikację, a nade wszystko krytyczne myślenie. Konkurs jest przeznaczony dla młodych talentów w całej Polsce, a wyłonienie finalistów spośród tak zdolnej młodzieży to nie lada wyzwanie” – ocenił Bochaczyk.

Jak wskazał, rokrocznie w ramach konkursu powstają projekty, których nie powstydziłyby się bardziej doświadczeni programiści. Dotychczas uczestnicy rywalizacji stworzyli np. remaki klasycznych gier zręcznościowych, takich jak: Arkanoid, Sokoban czy Pang, generator skóry żyrafy czy symulator układów optycznych.

Do ostatniej edycji konkursu zgłosiło się ponad 150 drużyn, z których 10 spotkało się w finale. Uczestnicy walczyli o drukarki 3D, drony, minikomputery, słuchawki bezprzewodowe i smartwatche.

(PAP)

Udostępnij ten artykuł
Leave a Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *