Rusza remont mostu Dębnickiego [zdjęcia], Kraków staje w korkach

Grzegorz Skowron
Fot. Agencja Informacyjna GEG

W piątek rano rozpoczął się remont mostu Dębnickiego. Przejazd przez niego jest możliwy, ale przepustowość została ograniczona o połowę. Korki tworzą się nie tylko na dojeździe do mostu, ale także tam, gdzie kierowcy szukają objazdów. Utrudnienia z powodu prac remontowych na najważniejszym moście w Krakowie potrwają kilka miesięcy.

- reklama -

W piątek, 7 lipca 2023 roku, z ruchu zostały wyłączone dwa pasy biegnące w kierunku ronda Grunwaldzkiego. Samochody jeżdżą tylko po dwóch pasach od strony Wawelu – dla każdego kierunku jest po jednym pasie ruchu. Światła na skrzyżowaniu pod Jubilatem działają, czynne jest też będzie przejście dla pieszych przez most Dębnicki oraz chodnik dla pieszych i rowerzystów po jednej stronie mostu (od strony Wawelu).

- REKLAMA -

Zwężenie na moście Dębnickim powoduje ogromne korki na dojazdach do niego. Ale korki tworzą się także tam, gdzie kierowcy szukają objazdów. Np. w samo południe zakorkowana była autostradowa obwodnica, trudniej niż zwykle było przejechać przez most Zwierzyniecki.

- Advertisement -

Most Dębnicki będzie zawężony do 24 października, przy czym 22 września ruch zostanie przeniesione na pasy, które teraz są remontowane. Do tego dojdą utrudnienia związane z remontem Zwierzynieckiej i Kościuszki, który powinien ruszyć w sierpniu.

Podczas remontu mostu Dębnickiego poprawiana będzie płyta pomostowa, wykonana zostanie również nowa izolacja, wymieniona zostanie zarówno nawierzchnia asfaltowa jezdni, jak i nawierzchnia kap chodnikowych z żywic.  Wymienione będą elementy odwodnienia i dylatacje nad przyczółkami, bariery energochłonne, oświetlenie oraz krawężniki. Balustrady zostaną podniesione i zabezpieczone przed korozją. Prace remontowe prowadzone będą też w przestrzeni podmostowej na długości bulwarów. W ramach robót wykonane zostanie m.in. nowe zabezpieczenie przed korozją dźwigarów, konserwacja łożysk i okładziny kamiennej przyczółków.

(AI GEG)

Share This Article
Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *