Tylko jeden pas ruchu w każdym kierunku będą mieli do dyspozycji kierowcy na zakopiance w Głogoczowie. Takie utrudnienia potrwają trzy dni w tym tygodniu i trzy dni w następnym.
– Od wtorku rano (8:30) do czwartkowego popołudnia (15:30) zwęzimy do jednego pasa każdą z jezdni zakopianki w Głogoczowie, w rejonie budowy kładki dla pieszych. Podobne utrudnienia będą też w przyszłym tygodniu, również od wtorku do czwartku. Będziemy podwieszać deskowanie na konstrukcji kładki – informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kładka nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstaje na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind. Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. – Prace planujemy zakończyć jesienią tego roku – deklaruje Kacper Michna.
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKiA realizuje dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki: obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą; w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska; przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie. Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstanie kolejna kładka, w Mogilanach – prace już trwają. Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym. Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego.
(AI GEG)